Configuraţia aleasă pentru această misiune este Veloce, animată de un propulsor 2.0 turbo de 280 de cai putere, construit în întregime din aluminiu, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde şi atinge o viteză maximă de 240 km/h.

Datorită sistemelor avansate de injecţie, Giulia Veloce oferă un răspuns rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie pe toată plaja de turaţii şi asigură eficienţă în ceea ce priveşte consumul de carburant.  Propulsorul este conectat la o transmisie automată în 8 rapoarte şi tracţiune integrală Q4.

Giulia din dotarea IPJ Ilfov dispune de sisteme avansate de asistenţă, care demonstrează atât performanţă în deplasare, cât şi preocuparea inginerilor Alfa Romeo pentru siguranţa rutieră. Sisteme standard:

Forward Collision Braking (detectarea obstacolelor sau a altor vehicule aflate pe traiectoria maşinii, cu atenţionarea şoferului în cazul unei coliziuni iminente)

 

  Autonomous Emergency Brake (capabil să oprească autonom maşina de la viteze de până la 65 km/h; disponibil cu funcţie opţională de recunoaştere a pietonilor)

    Lane Departure Warning (monitorizează şi detectează părăsirea neintenţionată a benzii de către şofer)

    Blind Spot Monitoring & Rear Cross Path Detection (asistă şoferul în depăşiri, la schimbarea benzilor sau la manevre în marşarier)

    Integrated Brake System (IBS), introdus în premieră mondială pe Giulia, integrează cu succes componentele electronice şi mecanice pentru a reduce distanţa de frânare (de la 100 la 0 km/h în doar 38.5 metri

    Cel mai precis sistem de direcţie din segment

    Sistem exclusiv AlfaLink Technology, care menţine amprenta anvelopei constantă în viraje şi poate face faţă unor acceleraţii laterale amplificate.

Autospeciala Alfa Romeo este dotată cu sisteme optice şi acustice, destinate activităţilor de Poliţie Rutieră. Giulia a fost prezentă pe Autostrada A3, DN1 şi Centura Bucureştiului, dar şi pe raza localităţilor Buftea, Snagov şi Otopeni.

România este a doua ţară în care Alfa Romeo Giulia devine autospecială de poliţie, după Italia, unde versiunea Quadrifoglio (2.9 turbo V6 510 CP) însoţeşte Carabinerii în misiuni speciale, iar Veloce escortează misiunile instituţionale ale Poliţiei de Stat.