Bilka, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 394 milioane lei (86 milioane de euro), în creștere cu 45% față de 2016, când a înregistrat afaceri de 271 milioane lei. În topul vânzărilor rămâne divizia de produse destinate pieţei rezidențiale, cu o pondere de 90%.
Avansul susţinut al companiei se datorează în principal extinderii și investițiilor, care au ajuns la un total de 30 de milioane de euro în ultimii 11 ani. Cea mai recentă investiție a fost realizată anul trecut pentru achiziția platformei industriale Hidromecanica 2 Brașov, unde compania a demarat un nou proiect de dezvoltare, investiție care s-a ridicat la 5,56 milioane euro.
”Rezultatele înregistrate continuă să confirme că strategia noastră bine conturată este cea corectă. Însă, pe lângă cifra de afaceri, care a fost de 86 milioane de euro anul trecut, noi ne ghidăm și după alți doi indicatori de performanță. Primul este numărul de case acoperite – am ajuns anul trecut la 57.000 de sisteme complete pentru acoperiș produse și comercializate -, și cel de-al doilea indicator, care ne arată performanțele unei companii din domeniul nostru de activitate, este consumul de oțel prevopsit – acesta fiind materia prima utilizată pentru 95% din produsele pe care le comercializăm. La Bilka am înregistrat în 2017 un consum de 80.000 de tone de oțel prevopsit, fiind cel mai mare consumator de oțel prevopsit din Europa de Est”, a declarat Horațiu Țepeș.
În 2018 compania continuă planul de investiții demarat anul trecut, odată cu achiziționarea platformei Hidromecanica 2 Brașov, care se ridică la 20 milioane de euro, având termen de finalizare anul 2020.
”Anul acesta focusul este pe planul investițional demarat anul trecut, pe proiectul de dezvoltare a diviziei de industrial. Începem renovarea platformei și în paralel am demarat deja procedurile pentru achiziția de utilaje de producție necesare, realizarea stocurilor de materie primă și creșterea echipei care va gestiona această divizie. Investițiile vor fi finalizate în 2020, însă primele rezultate pe care acestea le vor produce le vom simți la începutul lui 2019, când preconizăm că vom fi gata să demarăm producția de panouri termoizolante”, a precizat Horațiu Țepeș.
Piața de acoperișuri a înregistrat anul trecut o creștere medie de 10%, ajungând la aproximativ 38 milioane de metri pătrați. Compania estimează o pondere a acoperișurilor metalice în totalul pieței de acoperișuri de 70%, urmând ca pe termen scurt și mediu să depășească această cotă.
”Așteptăm și pentru 2018 ca trendul pieței din ultimii ani să se mențină. Avem premise de creștere în acest domeniu, cel puțin pentru următorii 10 ani. Pe de-o parte avem nevoia creșterii fondului de locuințe în România, dar și necesitățile de noi construcții identificate la nivel industrial și agricol. Pe de altă parte, în ultimii ani investițiile în capacitățile de producție și diversificarea gamei de produse, au fost realizate tocmai pentru a fi în echilibru cu aceste nevoi de noi construcții. Pentru piața totală de acoperișuri așteptăm anul acesta o creștere de 10%, iar pentru afacerile Bilka estimăm un avans de 25% față de anul anterior”, a precizat Horațiu Țepeș.