Valoarea cheltuielilor făcute de chinezi pe cumpărături online a ajuns la 160 de miliarde de euro. Creşterea anuală înregistrată arată o menţinere la 32%, tendinţă care va face ca până în 2015 valoarea cheltuielilor cu cumpărăturile online să ajungă la 404 miliarde de euro, arată un raport privind piaţa chineză a comerţului electronic, făcut public la Shanghai de compania Bain Capital.

Chinezii ocupă locul unu în lume într-un clasament la ţărilor unde utilizatorii efectuează cumpărături online de pe dispozitive mobile. Aceştia sunt urmaţi de indieni şi britanici. Americanii sunt pe locul cinci.

În ţara noastră, vânzările în domeniul retailului online au crescut cu 141% în perioada ianuarie-iulie 2013 față de același interval al anului trecut, potrivit PayU. Raportul a fost efectuat analizând valoarea totală a produselor comandate din magazinele din retail ce colaborează cu PayU. În categoria retail sunt incluse magazinele care comercializeză cărți, produse electronice și electrocasnice, IT&C, flori, jucării, cadouri, confecții, dar și alte produse.