In vara anului 1992, Ron Petreanu, proaspat absolvent al Universitatii Pennsylvania din Philadelphia, sosea la Bucuresti, intr-o scurta vacanta, pentru a-si vizita fratele, care era seful biroului agentiei de stiri Associated Press din Romania. Tanarul Petreanu cunostea limba romana si intuia ca tara noastra ofera numeroase oportunitati de afaceri. Dar, cum aminteam, el voia sa-si vada fratele si sa petreaca o vacanta agreabila; nicidecum nu venise cu gandul declarat sa se apuce de afaceri. Prin intermediul fratelui sau l-a cunoscut pe Michael Kammrath, pe atunci directorul agentiei de publicitate Graffiti, care i-a propus sa ramana in Romania pentru „a trai o aventura interesanta”. Ron n-a stat prea mult pe ganduri. Pe 4 august 1992, tanarul american se stabileste cu „arme si bagaje” la Graffiti. „A fost o perioada incerta, nu stiam ce ma asteapta in Romania, mai ales ca dupa doua saptamani de la stabilirea mea, Michael Kammrath a parasit agentia, infiintandu-si propria firma”, isi aminteste Ron Petreanu. A intrat in biroul lui Cristian Burci, fondatorul agentiei, mai mult pentru a-l cunoaste decat sa vada ce are de facut in agentie. Burci l-a incurajat sa ramana la Graffiti. A ramas sapte ani, desi isi propusese sa stea in Romania nu mai mult de un an. Peste doi ani, in 1994, a fost numit directorul general al agentiei care, intre timp, se afiliase la reteaua BBDO Worldwide.
Astfel, la 24 de ani, Ron Petreanu devine nu doar cel mai tanar sef de agentie de publicitate din Romania, dar si cel mai tanar manager din reteaua internationala BBDO. Varsta n-a fost un handicap, pentru ca toata industria publicitara romaneasca era formata din oameni tineri. „Mai mare dezavantaj, spune Petreanu, a fost la nivelul clientilor internationali, care gandeau nedumeriti: ce-i cu pustiul asta la masa de negocieri! Lumea afacerilor din Romania m-a fortat sa ma maturizez mult mai rapid. In SUA, la varsta mea, nu as fi sperat la o asemenea pozitie de pe urma careia sa capat o bogata experienta”.
Sub directoratul lui Ron Petreanu, cifra de afaceri a agentiei a crescut de la patru milioane de dolari in 1994, la 14 milioane de dolari in 1998. El „a pus pe roate” filialele Graffiti/BBDO in Bulgaria si Albania. In Romania, agentia si-a inscris in palmares colaborarea cu importanti clienti internationali si locali, dezvoltandu-si continuu servicile si calitatea acestora. Dar Petreanu n-a lucrat numai pentru Graffiti. In 1998, a fost presedintele Asociatiei Internationale a Publicitatii – filiala Romania. Timp de un an, si-a consumat energia pentru a reprezenta interesele industriei in fata diferitelor institutii (Ministerul Finantelor, Parlament), ai caror functionari nu inteleg importanta publicitatii.
In calitate de director general, s-a bucurat Ron Petreanu de o libertate deplina in luarea deciziilor? „O data ce Cristian Burci m-a numit in aceasta functie si a vazut ca ma descurc, mi-a dat si libertate deplina pentru a reprezenta interesul actionarilor agentiei. Pe de alta parte, ar fi fost anormal sa nu ma sfatuiesc cu el, un om de afaceri prost inteles de presa, dar care cunoaste foarte bine realitatile economice romanesti. Nu am simtit niciodata ca Cristian Burci a incercat sa ma constranga sa fac lucruri pe care nu doream sa la fac”.
Motivul pentru care Ron Petreanu se retrage din publicitatea romaneasca nu tine de o anumita nemultumire sau de o posibila oboseala acumulata in cei sapte ani de afaceri. „De cativa ani caut o oportunitate de a ma retrage din Romania, o tara minunata in care am invatat foarte multe lucruri. Cred ca a venit momentul sa traiesc o alta experienta a carierei mele profesionale”, spune Petreanu. El va lucra tot in publicitate, in Israel. „Oricum, aici am trait cea mai mare aventura a vietii mele”, conchide Ron Petreanu.