În contextul în care Guvernul României a implementat o serie de măsuri menite să contracareze pagubele sectorului economic provocate de pandemia COVID, precum scutirea la plată a dobânzilor si penalităților pentru datoriile cumulate, companiile Grupului au depus eforturi susținute pentru a achita la timp taxele și impozitele. Conform certificatelor emise de Ministerul Finanţelor, European Food&Drink nu înregistrează obligaţii fiscale restante.
Cu atât mai mult, în situaţia în care pandemia a produs o creştere generală a costurilor de aprovizionare, logistică şi a duratei medii de încasare a facturilor, Grupul Transilvania General Import-Export a reuşit să sprijine autoritățile statului în această perioadă dificilă prin plăţile efectuate, când cheltuielile de la bugetul de stat sunt semnificative.
Se pare că una dintre cele mai mari provocări ale anului 2020 a constat în acoperirea necesarului de finanţare privind cheltuielile statului, aşa cum reiese şi din Raportul asupra stabilităţii financiare elaborat de BNR. În iunie anul trecut, cifra acestui necesar înregistra o majorare de 31% faţă de anul 2019, o valoare maximă, istoric vorbind.
Fondurile de redresare a economiei au devenit o necesitate pentru abordarea crizei în care ne aflăm, iar presiunea pe bugetul de stat, generate de cheltuielile din sănătate, pensii şi alte cheltuieli sociale este foarte mare. În acelaşi timp, şi companiile sunt afectate de această perioadă de vulnerabilitate economică şi fac eforturi deosebite pentru menţinerea locurilor de muncă, contribuind cu resurse consistente la bugetele de stat. Unul dintre grupurile a căror activitate şi-a menţinut poziţia de contribuabil semnificativ la bugetul de stat este European Food&Drink, care în ultima decadă a cotizat cu miliarde de RON.
Ioan Micula, unul dintre acţionarii principali ai Grupului, a înfiinţat începând cu anul 1990, aceste companii localizate în nord-vestul ţării. În prezent, grupul European Food&Drink reprezintă una dintre cele mai longevive investiţii din România şi totodata unul dintre cei mai mari angajatori români, înregistrând în medie din 1990, aproximativ 10 mii de angajaţi anual.
Activitatea desfăşurată în toată această perioadă a avut un impact pozitiv atât pe plan social prin consolidarea pe termen lung a locurilor de muncă, în special în regiunea defavorizata Stei-Nucet-Drăgăneşti, cât şi economic prin contribuţiile semnificative la bugetele de stat şi locale. La acestea se adauga impactul benefic asupra celorlalte ramuri economice prin contribuţia la dezvoltarea activităţilor conexe, de-a lungului lanţului de producţie-distribuţie.
Mai mult decât atât, începând cu acest an, majoritatea produselor Grupului pot fi achiziţionate atât de persoanele fizice, cât şi de persoanele juridice şi în mediul online de pe platforma www.shopius.ro.
Deşi majoritatea ţărilor europene care derulează activităţi de import-export cunosc reverberaţii negative importante generate de pandemia COVID-19, iar economiile globale depun eforturi pentru redresarea pieţelor, există modalităţi ca industriile de consum să fie susţinute şi la nivel de consumator, în afară de sprijinul venit din partea autorităţilor, prin alegerea de a consuma produse autohtone.
Articol realizat cu sprijinul European Food&Drink.