Un proiect mixed-use în valoare de 442 milioane de euro, „crescut” în jurul mall-ului Iulius existent în Timișoara din 2005. Un ansamblu complex și amplu, care a devenit un reper pentru timișoreni și nu numai. De altfel, clienții au fost cei care au stimulat dezvoltarea acestuia.
Orașul din inima Timișoarei
Iulius Town este un oraș în oraș, un cumul de recorduri, dacă este să ne uităm fie și doar la cifre. Reprezintă, în același timp, cea mai mare suprafață de retail – 120.000 mp și peste 450 de magazine, multe dintre ele în premieră în această parte a țării; un pol de business regional, modern și inovator, devenit sediul a numeroase companii de calibru, românești și internaționale – peste 100.000 mp spațiu de birouri; cel mai mare centru de fitness și sănătate din România, cu piscină semiolimpică acoperită; cea mai tânără și spațioasă grădină, locul în care pot fi admirate laolaltă zeci de mii de plante decorative, arbuști și arbori, într-o suprafață amenajată de aproape 44.000 mp.
Anul viitor, odată cu finalizarea United Business Center 0, Iulius Town va găzdui și cea mai înaltă clădire de birouri din România. Cu o înălțime de 155 de metri și 27 de etaje, UBC 0 va deveni o emblemă pentru Timișoara.
Dincolo de cifrele amețitoare, este interesant de știut că în cele trei clădiri de birouri clasa A operaționale, cu o suprafață de peste 50.000 mp, dezvoltate conform celor mai moderne standarde internaționale în materie de office, s-au instalat deja peste 30 de companii, pentru care lucrează mai mult de 5.000 de persoane. După finalizarea și celei de-a patra clădiri, cea mai impozantă, care va livra pe piață 52.000 mp de office, în Iulius Town își vor avea locul de muncă aproximativ 16.000 de oameni – 13.000 în zona de birouri și 3.000 în cea de retail.
Echilibrul perfect între „work – live – shop – play”
Pentru toți aceștia, dar și pentru timișoreni și locuitorii din regiune, Iulius Town a fost gândit ca o soluție pentru un stil de viață simplificat, mai puțin consumator de timp, o rețea care te conectează la tot ceea ce ai nevoie în rutina urbană zilnică: muncă, relaxare în natură, sport, shopping, loisir. Și multe alte servicii care sunt disponibile, toate, sub aceeași umbrelă: școală și grădiniță la mall, 12 săli moderne de cinema, trei dintre ele în regim VIP cu film și cină all inclusive, centru de conferințe și evenimente, toate serviciile de care ai nevoie, inclusiv birouri ale instituțiilor publice, precum Pașapoarte și Permise.
Un astfel de proiect creează, inevitabil, un furnicar în centrul Timișoarei, așa că dezvoltarea a avut în vedere și soluții pentru fluidizarea traficului, cum este și tunelul auto realizat de la zero, și amenajarea de spații mari de parcare, cu peste 4.000 de locuri, astfel încât și în cele mai aglomerate zile, cum sunt cele din perioada sărbătorilor de iarnă, parcarea să nu fie o problemă. Locuri de parcare securizate sunt valabile și pentru cei care se deplasezază cu bicicleta, circa 800, deoarece compania IULIUS și partenerul său, Atterbury Europe, autorii acestui proiect, încurajează sportul. Este același scop pentru care clădirile office sunt prevăzute cu vestiare și dușuri dedicate celor care aleg mijloacele alternative de transport.
„Credem că punctul forte al Iulius Town este inovația, căutăm continuu să adăugăm funcționalități noi celor tradiționale pentru a răspunde cerințelor unei comunități lărgite. Avem shopping, relaxare, business, socializare, recreere, sport, servicii medicale, educație care se îmbină armonios în acest proiect, într-o relație de vecinătate confortabilă, menită să simplifice lucrurile. Toate într-un singur loc, fără stresul timpului pierdut în trafic. Nu asta căutăm cu toții? Acesta este viitorul în real-estate, vor avea de câștigat cei care vor asculta vocea comunității și vor dezvolta proiecte pe măsura așteptărilor ei”, au transmis reprezentanții companiei IULIUS.
Business la înălțime – centrul office al regiunii
În ceea ce privește segmentul office, companiile țin tot mai mult cont de ceea ce își doresc angajații – este foarte important locul, cât mai bine conectat la transportul public, dar și la zone de shopping și loisir, cu spații de parcare și de recreere. Acestea sunt, deja, condiții de bază și orice se adaugă este un „plus”.
Conceptul mixed-use, croit pe gustul comunității, și-a făcut cu ușurință loc în viața orașului. O confirmă, de pildă, cifra de afaceri generată de zona de retail în primele trei luni de la deschidere, cu peste 21% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Și traficul este în creștere cu 15% față de același interval din 2018, fără a include însă zona de cafenele și restaurante cu acces direct din parc și nici spațiile de retail de la parterul celor trei clădiri de business operaționale astăzi – UBC 1, 2 și 3. Anul trecut, Iulius Mall Timișoara a avut un trafic de peste 16 milioane de persoane, iar estimările indică faptul că, prin Iulius Town, se va depăși 20 de milioane.
Proiect mixed-use cu „inimă” verde
Dincolo de cifre, Iulius Town are și alte puncte forte: spațiile generoase de birouri în stil open space, scăldate în lumină naturală și cu o panoramă superbă asupra Timișoarei, sunt amplasate în „clădiri verzi” din punct de vedere al sustenabilității. Iar verdele și-a făcut loc și în clădiri, spre bucuria angajaților care, când ies din birou, descoperă un adevărat „parc” chiar în recepție, cu măslini și băncuțe, încât ai senzația că te afli pe malul Mediteranei.
Grădina este un superb loc de întâlnire pentru comunitate, locul unde copiii sunt răsfățați cu spații de joacă și un carusel etajat, iar cei dornici de relaxare sunt întâmpinați cu restaurante și cafenele cu specific internațional. Este un magnet pentru întreaga comunitate, care a cucerit imediat preferințele de petrecere a timpului liber ale întregii familii. Aici sunt organizate evenimente inedite: proiecții de cinema în aer liber, festivaluri de știință și artă, concerte, competiții sportive, activități pentru copii și multe altele.
La trei luni de la inaugurare, Iulius Town Timișoara este locul în care vrei să fii, indiferent dacă vrei să îți dezvolți afacerea, să lucrezi, să faci cumpărături sau să te relaxezi. Este imboldul care oferă avans economic orașului și care aduce plus-valoare comunității, setând un nou stil de viață și generând oportunități variate.