Agenția Pella – înființată în 2008, ca entitate juridică separata, cu obiect de activitate diferit (promovare& consultanță la raft) – a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de 3, 2 milioane de euro, obținută din rularea campaniilor de BTL (below-the-line) pentru companii multionaționale, printre care P&G, Unilever, JTI, Kraft, GSK, Electrolux, Metro, Carrefour sau Fabryo.
”Pentru angajații Pella România, această tranzacție reprezintă o garanție a continuării activității”, dă asigurări Eugen Saulea, director general Pella Events și BIP Grup, explicând că a ales să vândă pachetul majoritar din motive lesne de înțeles: ”Spar are o experiență în domeniu de peste 45 de ani. Expertiza lor, acoperirea, puterea financiară și capacitatea logistică a acestora ne vor ajuta pe noi să ne consolidăm poziția pe piața românească și să ne extindem pe piețele vecine.
În ianuarie 2012, BIP Grup, companie românească specializată în trade marketing și vânzări, anunța alianța cu SPAR Inc SUA, prin care americanii au preluat 51% din părțile sociale ale BIP Grup. Restul de 49% din acțiuni aparțin in continuare lui Saulea Eugen, director general al BIP Grup
”Acționarul majoritar al Spar Inc SUA a fost interesat de potențialul acestui business și de posibilitatea integrării firmelor Bip și Pella, rezultând o afacere consolidată de peste 7 milioane de euro”, se arată într-un comunicat al companiei.
Tranzacția cu Spar Inc. vine la patru ani după ce BIP Grup a fost implicată într-o altă tranzacție: în decembrie 2007, Eugen Saulea anunța vânzarea companiei către fondul de investiții britanic IMSG, tranzactie estimată atunci la suma de 3,3 mil. dolari.
In decembrie 2011, SPAR Inc SUA și-a manifestat interesul față de acțiunile BIP Grup, negocierile încheindu-se cu preluarea de către americani a 50% din părțile sociale BIP, deținute de IMSG și adițional 1% din părtile sociale deținute de către acționariatul local al BIP. Fondul de investiții britanic a ieșit definitiv din acționariat.
Conform rapoartelor oficiale ale Spar, la data de 30 septembrie 2011, compania raporta o cifra de afaceri de 38,4 mil. euro, în creștere cu 12% față de perioada similară a lui 2010.