Nemții sunt recunoscuți în întreaga lume pentru calitatea produselor lor, chiar dacă uneori le ia mai mult timp decât ar fi nevoie pentru a le realiza.
Podul Magdeburg din Germania este de fapt cel mai lung apeduct navigabil din lume. Acesta are peste 918 metri lungime și leagă canalele Elbe-Havel și Mittelland.
Construcția acestui apeduct a început în anul 1930, dar izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial și divizarea țării a dus la amânarea acestui proiect. Lucrările au fost reluate în anul 1997 și finalizate în anul 2003.
Înainte ca acest apeduct să fie inaugurat navele trebuiau să facă un ocol de 12 kilometri, de la Mittellandkanal catre SE, prin ecluza Rothensee, în râul Elba, apoi la NE în josul râului și înapoi la canalul Elbe-Havel, în SE, pe la ecluza Niegripp. Prin intermediul acestui pod, este acum posibil un trafic direct Est-Vest, pe tot parcursul anului, indiferent de cotele apelor râului Elba, conexiunea pe apă între Hanovra-Magdeburg-Berlin realizându-se mai economic.
Structura acestui apeduct încorporează în total 24.000 tone de oțel și 68.000 mc de ciment. Piesele de oțel au trebuit să aibă dimensiuni foarte mari, pentru a se utiliza cat mai puțin posibil sudura, pentru folosirea eficientă din punct de vedere al costurilor a acestui material, dar și pentru mai multă rezistență structurală. Construcția podului a costat peste 500 milioane euro. Podul de apă Magdeburg este deschis pentru vizitatori și turiști, aici există o parcare, trasee pentru ciclişti și pietoni, precum şi un mic muzeu care relatează despre înălţarea construcţiei.