În timp ce economia britanică se zbate în ghiarele recesiunii, turismul joacă împotriva curentului.
Chiar dacă anul trecut Marea Britanie a primit 31,9 milioane de vizitatori, cu 2,7 mai puţini decât anul precedent, turiştii au lăsat aici mai mulţi bani decât în 2007. Astfel, în 2008, suma cheltuită de vizitatori în Marea Britanie s-a ridicat la un total de 16,4 miliarde de lire sterline, cu 2,5% mai mult decât cu un an în urmă.
Turismul britanic, care reprezintă 6,4% din PIB cu o cifră de afaceri de 75 de miliarde de lire, profită, prin urmare, de efectele secundare ale crizei. Situaţia economică dificilă a făcut ca lira să se devalorizeze în raport cu euro, iar destinaţiile britanice au inceput să fie mai competitive.
„Devalorizarea lirei reprezintă o creştere de 21% a puterii de cumpărare pe care o au turiştii proveniţi din zona euro şi de 27% pentru americani”, spune Bob Cotton, preşedinte al Tourism Alliance, un sindicat al jucătorilor britanici din turism.
Sursa: e24.fr