Un birou dezordonat e semn al genialității? Einstein și Steve Jobs și legătura surprinzătoare dintre haos și inteligență

Ai un spațiu de lucru total neorganizat? Ar putea însemna că ești un geniu. O celebră fotografie realizată în Princeton, New Jersey, în 1955, înfățișează biroul lui Albert Einstein în ziua în care a murit. Deși s-ar putea crede că un geniu ca Einstein care a elaborat teoriile speciale și generale ale relativității era bine organizat și extrem de atent la mediul în care crea, lucrurile nu stau chiar așa, scrie Entrepreneur.

Biroul lui Einstein era orice, numai genul de masă de lucru pe care ne-am obișnuit să o vedem azi la diverși birocrați, în slujbe imposibile, care mută hârtii de colo-colo, nu.

Einstein nu este singurul mare gânditor care a creat într-un astfel de haos. Mark Twain, Steve Jobs și Mark Zuckerberg sunt doar câteva alte exemple documentate, ale căror birouri sunt un haos total.

Deci, modul dezordonat în care lucrează cineva poate contribui la mai buna sa creativitate? Cercetări publicate în Psychological Science au vești bune pentru cei care sunt mai puțin organizați la muncă. Cercetătoarea Kathleen Vohs și o echipă de la Universitatea din Minnesota au descoperit că spațiile de lucru curate, dar și cele dezordonate, au propriile avantaje unice.

În cîteva experimente, participanții au fost așezați la un birou curat sau la unul dezordonat, apoi rugați să răspundă la întrebările unui sondaj și să ia diferite decizii. Cei de la biroul dezordonat au produs idei mai creative în timpul unui exercițiu de brainstorming. De asemenea, au ales produse noi în locul celor consacrate, când li s-au prezentat diverse opțiuni.

În schimb, cei așezați la birouri ordonate s-au comportat mai convențional. Când au fost puși să aleagă între un măr și o bucată de ciocolată, au ales mai des gustarea sănătoasă.

Creativitatea este una dintre cele mai importante abilități pe care le poți cultiva ca antreprenor. Și există câteva mici lucruri care pot contribui la creativitate. În primul rînd, concentrarea pe pasiune, pe ceea ce considerăm că ne inspiră.

Apoi, o cât mai bună informare, prin citit și prin continua învățare, ajută la creativitate. De asemenea, brainstormingul non-verbal, prin modele și doodle-urile vă pot ajuta să concretizați ideile fără a fi împovărați de limitele limbajului.