Un bolid britanic cu sânge nobil

Marca Jaguar este pe punctul de a renaşte. După câţiva ani în care industria auto britanică a pierdut bătălia cu cea din europa continentală, englezii sunt gata de a contina războiul, utilizând arme mult mai sofisticate şi mai distrugătoare de inimi. Peste numai câteva zile, la salonul de la Frankfurt, producătorul din Coventry va dezvălui publicului noul XF, un urmaş demn al bătrânului S-Type, pe care îl depăşeşte din toate punctele de vedere. Conform producătorului, n

Marca Jaguar este pe punctul de a renaşte. După câţiva ani în care industria auto britanică a pierdut bătălia cu cea din europa continentală, englezii sunt gata de a contina războiul, utilizând arme mult mai sofisticate şi mai distrugătoare de inimi. Peste numai câteva zile, la salonul de la Frankfurt, producătorul din Coventry va dezvălui publicului noul XF, un urmaş demn al bătrânului S-Type, pe care îl depăşeşte din toate punctele de vedere. Conform producătorului, noul Jaguar XF combină perfect stilul şi performanţele unui coupé cu rafinamentul şi spaţiul unei limuzine.

Atât exteriorul, cât şi interiorul respectă liniile de design specific britanice, fără însă a ocoli noile tendinţe europene. Împrumutând de la liderii pieţei vehiculelor de lux, germanii, cam tot ce au pus aceştia mai bun în noile modele Mercedes, Audi sau BMW, inginerii de la Jaguar au reuşit performanţa de a scoate pe piaţă un vehicul capabil să „rupă“ asfaltul, zăpăcind totodată şi minţile entuziaştilor.

Deşi oficial va vedea lumina zilei abia peste câteva zile, bolidul poate fi deja comandat în Anglia sau Franţa, preţurile fiind pe măsura renumelui mărcii britanice: între 48.900 de euro şi 81.100 de euro. Livrarea va avea loc însă, cel mai devreme, în martie 2008. Cea mai scumpă variantă este, desigur, şi cea mai dotată. Vârful de gamă are sub capotă o adevărată herghelie de 420 de cai putere, care pot imprima roţilor, graţie unei performante transmisii automate cu şase rapoarte, o viteză maximă de 250 km/h. Asta, pentru că motorul este limitat electronic, în caz contrar viteza putând depăşi cu mult această valoare. În afara amintitului propulsor, maşina mai poate fi comandată cu un motor diesel bi-turbo de 2,7 litri şi 207 CP, fie altă uzină de forţă alimentată cu benzină de 3 litri şi 238 CP, fie fratele mai mic al variantei de top, un 4,2 litri care dezvoltă „numai“ 300 CP.

Ca fiecare maşină al cărei preţ depăşeşte 50.000 de euro, noul Jaguar XF este burduşit cu sisteme electronice de comandă şi control, care mai de care mai sofisticate. 

Vârful de gamă

Motor 4,2 litri – V8 supraalimentat
Putere 420 CP
Acceleraţie (0-100km/h) 5,4 secunde
Viteză maximă 250 km/h (limitată electr.)
Transmisie 6 trepte, automată
Emisii CO2 299 g/km