Un produs românesc, celebru pe vremea lui Ceauşescu, se vinde acum în străinătate

Unul dintre cele mai cunoscute branduri din România, care a fost scos de la vânzare după Revoluție, iese acum pe piața europeană prin listarea pe cinci marketplace-uri Amazon.

Pegas va beneficia de partenerii locali din Italia, Luxemburg, Germania, Marea Britanie, Suedia și Polonia. Amazon oferă acces la întreaga piață europeană, iar implementarea unui proiect de succes va fi urmat de extinderea în Statele Unite ale Americii.

„Am făcut teste în primele 6 luni și cererea pe Amazon la anumite produse depășeste chiar și de câteva zeci de ori puterea de absorbție a pieței din România. Ne vom lista pe cele 5 marketplace-uri europene Spania, Franta, Germania, Italia si Uk, de unde se pot trimite produse pe tot teritoriul UE”, a declarat Andrei Botescu, CEO Pegas.

Totodată, Pegas are în vedere creșterea numărului de magazine din țară, extinderea rețelei de distribuție internă și internațională și modernizarea constantă a gamei de produse. Astfel, până la finalul lui 2020, Pegas va deschide cel puțin zece magazine pe lânga cele existente, iar produsele brandului vor  ajunge în 400 de magazine și cinci lanțuri mari de retail, în timp ce tre milioane de euro este valoarea unui proiect cu finanțare europeană care va asigura cercetarea și dezvoltarea produselor și deschiderea unei linii de producție integrate la noi in tara.

Cum intri în afacere

În plus, din acest an, orice antreprenor dorește să devină parte din povestea Pegas, o poate face prin achiziționarea unei francize, câteva zeci de magazine urmând deja să se deschidă în acest sistem  până la finalul lui 2018, atât în țară, cât și peste hotare.

Pe lângă creșterea numărului de modele și mărirea sectorului de distribuție, Pegas a dezvoltat primul sistem de smart bike sharing fără parcări din România, Ape Rider, pe care l-a și implementat în luna mai a acestui an, punând la dispoziția celor interesați 2000 de biciclete.

„Pegas își propune să devină un etalon în ceea ce privește evoluția noastră ca oameni. Dacă ești copil, cu siguranță vei vrea să te plimbi pe bicicletă. Dacă îți place adrenalina sau iubești plimbările la munte, Pegas are soluții în acest sens. Dacă ai ieșit la pensie, dar nu vrei să renunți la mișcare, Pegas are o gamă dedicată pentru persoanele din această categorie. Dacă vrei metode de transport alternativ în orașul tău fără a-l polua, Pegas are o gamă consacrată de biciclete și vehicule electrice. În fiecare etapă a vieții noastre, în ceea ce privește mișcarea și mersul pe bicicletă, Pegas are o propunere atractivă și originală”, explică Mihai Chipcia, Director de Vanzari Pegas.

Brand celebru în perioada comunistă, Pegas a dispărut de pe piață după 1989, pentru a reveni în forță în 2012. Cu o investiție inițială de 70.000 euro, antreprenorul Andrei Botescu a cumpărat marca și, având alături o echipă entuziastă, a dat aripi bicicletelor Pegas, păstrând linia care le-a consacrat, dar adăugându-le elemente moderne.

Dacă în primul an de la lansare, Pegas a vândut doar 500 de biciclete, creșterea constantă a urcat această cifră la peste 25.000 de unități anual, iar cifra de afaceri a companiei, a sărit de 8.000.000 lei în 2017.