Îți plac călătoriile lungi, iubești libertatea și ești dornic să găsești un colț de lume în care să nu te deranjeze nimeni. Nu îți place atmosfera încărcată a hotelurilor și nici ideea de a îți petrece vacanța „la punct fix”. Ei bine, dacă este așa, faci parte din grupul de clienți-țintă al comercianților de rulote. Dacă ești și unul dintre puținii oameni de pe glob care își permit să cheltuiască undeva între 750.000 și 1 milion de dolari pentru un apartament pe roți atunci cu siguranță ai toate motivele să le faci o vizită celor de la Global Caravan Technologies (GCT).

Compania din Indiana a creat o rulotă care se poate încadra cu ușurință în segmentul super-lux grație dotărilor sale și modului de operare. Un vehicul care, respectând proporțiile, poate fi numită un Veyron al rulotelor. Având o lungime de 10,13 metri și o înălțime de 2,99 metri, modelul CR-1 poate găzdui în deplin confort șase, sau chiar opt, persoane cărora le pune la dispoziție un living impresionant, o bucătărie și un dormitor, toate dotate după cele mai noi tendințe. Mai mult chiar, cam toată aparatura electrică și electronică poate fi controlată cu ajutorul unui smartphone. Prin simpla atingere a unui simbol de pe ecranul acestuia geamul lateral și plafonul transparent de deasupra dormitorului pot deveni opace, iar tastarea unui cod încuie sau descuie ușa de la intrare. Tot cu telefonul mobil inteligent pot fi programate mașinile de spălat vase și rufe, televizorul, instalația audio sau chiar aragazul electric. Conștienți că întreaga tehnologie prezentă la bord generează un consum major de energie electrică, tehnicienii americani au dotat rulota atât cu panouri solare cât și cu un generator de mare capacitate.

Dar elementul cel mai important care face din GCT CR-1 un vehicul unic în lumea producătorilor de rulote este materialul din care este realizat. Conform oficialilor CGT, întreaga structură exterioară este din fibră de carbon. De aici rezultă atât prețul exorbitant cât și beneficiile. Grație utilizării acestui material ușor, CR-1 cântărește „doar” 3 tone, este mai rigid și mult mai rezistent la intemperii decât o rulotă obișnuită. În mod normal, dacă s-ar fi utilizat aluminiu, tablă, plastic și lemn, elemente caracteristice vehiculelor similare convenționale, greutatea totală ar fi fost cu cel puțin 300 de kilograme mai mare.