Diana și Florin Segărceanu, împreună cu Andreia Mitrea, au pus temeliile unei școli româno-britanice nonprofit. Toți banii obținuți sunt investiți în formarea tinerilor.
Anul trecut, instituția de învățământ a raportat venituri de peste 2,7 milioane de euro. În România, aproximativ 1,7 milioane de elevi sunt înscriși în învățământul preuniversitar. Cu toții învață după o programă discutabilă, cu niște manuale constestate în diferite cercuri academice. Mai mult, tot mai puțini profesori de dovedesc a fi cu adevărat dedicați și au darul de a-i modela frumos pe tineri.
O mare parte din vină o are statul, care nu alocă nici măcar finanțarea prevăzută de Legea Învățământului intrată în vigoare în 2011, adică 6% din PIB. În același timp, nici învățământul particular nu este încurajat. Datele arată că, în prezent, sunt 50 de mii de elevi înscriși în învățământul privat, ceea ce înseamnă 3% din totalul elevilor. Aceștia ar avea dreptul la o finanțare, așa cum prevede tot Legea Învățământului, dar plățile către școlile private rămân la stadiul de promisiune. „Îmi este foarte clar că, după 5 ani de când Legea a intrat în vigoare, statul nu are de fapt niciun interes să dezvolte Educația. Nici pe cea de stat, nici pe cea privată – care ar putea fi o gură de oxigen. Şi o alternativă care, prin dezvoltare, ar putea crea modele care s-ar putea replica și în învățământul de stat”, susține Diana Segărceanu, director executiv al școlii româno-britanice Avenor College. Ea crede că o alternativă modernă de educație poate schimba modul în care copiii privesc școala. „Se creează niște microclimate de normalitate, în care se aplică metode moderne de educație, de către profesori bine pregătiți și motivați, care au acces la resurse educaționale diverse”, subliniază Diana Segărceanu.
Primele litere din alfabetul businessului
Profil de antreprenor
2,7 milioane de euro au fost veniturile pe anul trecut, raportate de această instituție de învățământ
Cărți de business pe care le recomandă
1. Good to Great, de Jim Collins – despre „cine” înainte de “ce” și despre „stop doing” list;
2. Excepționalii (Outliers), de Malcom Gladwell – despre cele minim 1.000 de ore de muncă pentru a atinge excelența în orice domeniu;
3. Mintea disciplinată, de Howard Gardner – o lectură obligatorie pentru orice educator, părinte sau individ care este interesat de viitorul copiilor noștri;
4. Coaching pentru performanță, de Sir John Witmore – despre importanța „ascultării active”, despre cum un lider spune mai mult atunci când ascultă mai des.
Cinci lecții pe care le-a învățat în business
1. Când ai o idee care te inspiră, care te urmărește, în care ai încredere, pornește la drum! Nu mai sta prea mult pe gânduri!
2. Cazi. Analizează. Evaluează. Învață. Ridică-te. Mergi mai departe. Încearcă să nu faci aceeași greșeală și a doua oară.
3. Nu te aștepta ca ceilalți să facă ceea ce tu însuți nu ești pregătit să faci.
4. Alege-ți parteneri de drum după valorile și principiile tale de viață. Niciodată doar după criterii financiare.
5. Ascultă-i pe toți, trage concluzia și fă așa cum consideri tu.