Retailul farmaceutic este și la noi, ca peste tot în lume, o afacere unde sănătatea se îmbină cu profesionalismul și cu grija față de client. Un exemplu ușor de observat este Grupul DONA. Pentru o imagine mai clară asupra acestui tip de afacere, am apelat la Mihaela Ungureanu, CEO al Grupului DONA, care ne-a dezvăluit câte ceva despre viitorul companiei.
Nu uitați, mult mai multe lucruri foarte importante puteți afla din ”Top 300 companii”, ediția 2020, realizată de echipa Capital și care acum se găsește la punctele de difizare a presei din întreaga țară. Iată inteviul cu Mihaela Ungureanu.
Capital: – Care este cifra de afaceri prognozată pentru anul 2020?
Mihaela Ungureanu: – Peste 1,4 miliarde lei la nivel de Grup.
Capital: – Ce profit considerați că veți avea la finalul acestui an?
M.U.: – Peste 9 milioane lei la nivel de grup.
Afacerile necesită investiții inteligente
Capital: – Care este bugetul de investiții pentru anul 2020? Dar pentru anul 2021?
M.U.: Și pentru 2020 și pentru anul viitor vom investi cam aceeași sumă, respectiv – 28 milioane lei la nivel de grup.
Capital: – Care sunt cele mai importante investiții pe care compania dumneavoastră le-a realizat în acest an?
M.U.: – Planul de investiții nu a fost ajustat în jos ca urmare a crizei sanitare. Principalele destinații sunt: Finalizarea amenajării depozitului regional din Cluj; Creșterea numărului de licențe pe care le operăm, în special în orașele în care nu suntem prezenți; Modernizarea farmaciilor din rețea după conceptul nou de amenajare; Pregătirea profesională continuă a personalului nostru farmaceutic; Automatizarea de procese; Creșterea flotei de mașini de transport DONA Logistică.
DONA și pandemia
Capital: – Care sunt cele mai importante provocări pe care le-ați înfruntat în acest an?
M.U: – În prima etapă a pandemiei cea mai mare provocare a fost adaptarea rapidă și luarea măsurilor corecte într-un context inițial de panică. Acum principala miză este reluarea creșterii vânzărilor.
Capital: – Cum v-ați adaptat managementul companiei în timpul crizei medicale?
M.U.: – A fost o perioadă în care s-au schimbat priorităţile. Pe de o parte ne-am concentrat pe luarea măsurilor de siguranţă pentru angajaţii noştri – în special pentru farmacişti, care sunt în prima linie, precum şi pentru pacienţi. Pe de altă parte am avut în vedere punerea la adăpost a business-ului, astfel încât pierderile să fie minime. A trebuit să luăm măsuri imediate, cum ar fi ajustarea programelor de funcţionare a farmaciilor, reorganizarea resurselor umane, negocieri cu partenerii de business în vederea diminuării unor costuri fixe (chirii, prestări servicii etc). Din fericire lucrurile au început să îşi revină uşor şi sperăm să recuperăm în perioada următoare.
Capital: – Dacă ar fi să vă caracterizați compania într-o singură frază, care ar fi aceea?
M.U.: – Suntem un grup de profesionişti în domeniul retailului farmaceutic determinaţi să asigurăm cel mai bun serviciu farmaceutic din România şi să construim un business sănătos şi profitabil.
Descoperă poveștile celor 300 de companii de succes din România în Capital Top 300 Companii! ACUM, la punctele de difuzare a presei și online pe www.agoramag.ro