Compania Airbus Helicopters România a finalizat joi, la fabrica din Ghimbav, contractul de revizie şi retrofit pentru patru elicoptere 365 N Dauphin, elicoptere similare celor care aparţin serviciilor speciale române, un contract care s-a derulat pe parcursul a doi ani, în valoare de aproximativ cinci milioane de euro.
”Contractul a constat în revizia generală pentru un elicopter şi reviziile periodice pentru celelalte trei şi transformări de configuraţie. Aparatele au venit într-o configuraţie sanitară. Unul dintre ele a fost transformat în varianta VIP şi va fi operat de Forţele Aeriene din Djibouti, pentru transportul preşedintelui ţării, două aparate au fost transformate din varianta sanitară, în transport persoane, iar un aparat a rămas în configuraţia iniţială. În plus de aceste transformări, pe elicoptere s-a instalat o nouă variantă de sistem de aer condiţionat şi restul de lucrări de mentenanţă specifice tipului de lucrare de întreţinere pentru care au venit”, a declarat joi, la Ghimbav, directorul de operaţiuni al companiei, Gabriel Ciornei.
Sursa citată a adăugat că elicopterele au şase locuri, în afară ce echipaj, iar modificările nu afectează nici în plus nici în minus siguranţa aparatelor de zbor.
”Siguranţa este dată de mentenanţa care se face şi siguranţa reprezintă pentru companie criteriul numărul unu în activitate. O revizie generală nu face decât aşa cum spunem noi, să-i dăm ceasul de la zero, deci, practic, îi asigură din nou un potenţial de 12 ani. A fost o muncă destul de laborioasă, nu datorită nivelului tehnicii faţă de mentenanţa cerută, pentru că suntem calificaţi şi recunoscuţi de grupul Airbus Helicopters pentru calitatea şi pentru competenţele pe care le avem, dar a fost un contract care a cuprins şi aceste transformări de configuraţie, care nu sunt deloc simple, mai ales instalaţia VIP şi, de ce să nu spun şi trebuie să o spun, vorbim de un client extrem de pretenţios şi destul de dificil”, a spus sursa citată.
Elicopterele vor pleca luni noaptea de la Ghimbav, pe patru platforme rutiere şi vor ajunge marţi dimineaţa la aeroportul Otopeni. Transportul acestora în Djibouti se va face pe calea aerului cu un avion cargo Antonov 124, care va decola de la Otopeni, miercuri după-amiază, un zbor de cinci ore şi jumătate până la beneficiar, a precizat Gabriel Ciornei.
O echipă tehnică de la Ghimbav, care va repune elicopterele în stare de zbor, şi un echipaj pentru zborul final de recepţie se vor deplasa în Djibouti. Compania Airbus Helicopters România mai are în lucru la Ghimbav şi alte elicoptere pentru piaţa externă în diverse stadii de lucru, dar şi elicoptere aparţinând MApN, a afirmat directorul de operaţiuni.
Djibouti este o republică semiprezidențială, cu puterea executivă exercitată de guvernul central, iar puterea legislativă exercitată atât de Parlament cât și de Guvern. Președintele țării este Ismail Omar Guelleh iar sistemul de partide parlamentare este dominat de Adunarea Populară pentru Progres (partid condus de actualul președintele al țării – Ismail Omar Guelleh). Actuala constituție a țării a fost aprobată în septembrie 1992.
Djibouti este un stat cu partid unic dominant la putere, acesta fiind Adunarea Populară pentru Progres. Partidele din opoziție sunt tolerate, dar nu au o șansă reală să câștige puterea.
Djibouti este un stat din Cornul Africii, cu capitala la Djibouti. Se învecinează la nord cu Eritreea, la sud și vest cu Etiopia, iar în sud-est cu Somalia. Granițele rămase se învecinează cu Marea Roșie și Golful Aden. Djibouti ocupă, în total, o suprafață de doar 23.200 km².
Djibouti este amplasată strategic, aproape de cele mai aglomerate coridoare maritime din lume, controlând accesul la Marea Roșie și Oceanul Indian. Este un element cheie în centrele de realimentare și transbordare; de asemenea, este principalul port maritim pentru importurile și exporturile țării vecine, Etiopia.
Djibouti este o țară săracă și înglodată în datorii. În pofida acestui fapt, o mare parte a bugetului național este destinat cheltuielilor militare. Ajutorul economic din partea altor țări, în special Franța, este crucial. Singurele surse de venit sunt: extragerea sării, pescuitul, manipularea și transportul mărfurilor etiopiene destinate exportului pe linia de cale ferată Addis Abeba-Djibouti.