„Decizia închiderii spaţiului aerian ar trebui s-o ia Ministerul Transporturilor. Este imposibil să luptăm corect cu coronavirusul. Mulţi pasageri nu declară de unde vin, apoi intră în contact cu alţii şi îi îmbolnăvesc. Riscul este mare. Sunt expuşi inclusiv cei care lucrează pe aeroport. Am avut pasager plecat din Milano, adică din zona roşie. A mers întâi la Geneva, apoi a luat autobuzul şi a ajuns la Eindhoven, iar de acolo a venit la Iaşi cu avionul. Ce facem? Dacă apar probleme, intră întreg aeroportul Iaşi în carantină. Scăderea pe luna martie este de peste 50 la sută. Sunt zboruri cu grad de încărcare de numai 30 la sută. Dar dacă luăm cu toţii măsuri rapide în această perioadă, peste o lună putem reintra în normal“, a transmis Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului din Iaşi, potrivit news.ro

Ce măsuri pot implementa companiile împotriva Coronavirusului

Din punct de vedere al legii concurenței, companiile pot adopta unele măsuri ce pot fi justificate de prevenirea răspândirii coronavirusului, dar în același timp, acestea nu trebuie să conducă la restrângeri grave ale concurenței.  Ținând cont de recomandările Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență în vederea reducerii aglomerării în spații comerciale, companiile pot lua măsuri pentru reducerea programului de funcționare.

În același timp, administratorii platformelor de comert pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază.