Decizia rezilierii contractului a fost luată după ce au fost constatate mai multe disfuncţionalităţi la nivelul managementului spitalului, inclusiv de către o comisie a Ministerului Sănătăţii care a făcut verificări în cadrul unităţii în perioada 16-17 ianuarie. Controlul a survenit după ce mai mulţi medici din cadrul SJU Târgu-Jiu au acuzat managerul de abuzuri şi de faptul că doreşte externalizarea laboratorului de analize al spitalului.
Contractul de management cu firma Tetraedru Consulting a fost semnat pe trei ani.
Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean, s-a propus semnarea de către cele două părţi a unui acord care avea ca obiect încetarea înainte de termen a tuturor formelor juridice ce stau la baza exercitării actului de management. Iniţial, reprezentantul Tetraedru Consulting îşi dăduse acceptul pentru semnarea acordului, ulterior s-a constatat refuzul acestuia prin netransmiterea în termenul stabilit a documentelor semnate. "Mai mult, nu ne-au adus la cunoştinţă concluziile raportului de control emis de Ministerul Sănătăţii în urma verificării efectuate în luna ianuarie, deşi era datoria lor. În raport este menţionat clar din analiză că deficienţele constatate la spital au apărut ca urmare a unui management defectuos bazat pe lipsă de comunicare şi implicarea tuturor factorilor de conducere din perioada supusă controlului. Aceste lucruri m-au determinat să reziliez contractul", a declarat Ion Călinoiu, potrivit Agerpres.
Noul manager al spitalului este Marius Sponoche, acesta luându-i locul Nicoletei Manu, managerul firmei Tetraedru. În pofida problemelor întâmpinate cu societatea care a desemnat managerii privaţi la cea mai mare unitate spitalicescă din judeţ, în ultimul an, preşedintele CJ Gorj este decis să continue cu astfel de manageriat, dorind însă să meargă pe mâna unui manager privat persoană fizică, dar care să aibă un proiect foarte bine pus la punct.
După data de 30 aprilie, când comisia de evaluare constituită de Consiliul Judeţean va termina de analizat indicatorii incluşi în contract, luând în considerare şi raportul echipei de audit intern, se va trece la rezilierea efectivă a contractului.
Săptămâna aceasta, firma Tetraedru a făcut propriul raport de activitate, în care arată că în anul în care a manageriat spitalul a reușit o creștere a bugetuluide la 5.8 milioane de lei în 2012 la 6.4 milioane de lei în 2013, din care la venituri proprii 163.942 lei în 2012 la 214.205 lei în 2013.
Avantaje şi dezavantaje
În cazul acestui spital, privatizarea managementului a fost o chestiune îndelung dezbătută. Președintele Consiliului Județean, Ion Călinoiu, spunea anul trecut în decembrie: "am recurs la soluția de a externaliza managementul la spital și am reușit să rezolvăm o parte din problemele unității spitalicești, dar că sunt și dezavantaje, pentru că banu-i ochiul dracului și mă refer aici la achiziții. Eu spun clar că merge treaba atâta timp cât nu există cârdășie la cheltuirea banului și dacă este echidistanță totul e bine”. De cealaltă parte, spune directoarea spitalului, Claudia Manu, afirma tot atunci că cel ai mare avantaj al managementului privat este obiectivitatea. "Dezavantajul este că din cauza legislației nu poți veni fizic cu tot personalul de la firmă care lucrează pentru acest spital și te asistă de la distanță. Trebuie să lucrezi după regulile managementului privat și cu materialul clientului”, a precizat aceasta, potrivit pandurul.ro.
Tetraedru Medical Consult asigură managementul privat şi la Spitalul Judeţean de Urgenţe Călăraşi, de la începutul anului 2013. În luna iulie 2013, managerul spitalului, doctorul Dan Romulus Şerban şi-a dat demisia pentru că nu şi-a primit salariul la timp. În decembrie 2013, preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, Răducu Filipescu, declara că este mulţumit de activitatea noului manager de spital, Mihai Nistor, alături de care a atins un obiectiv: acela de a avea câte un medic pe fiecare specialitate.