Antreprenorul Remus Cosovanu, fost fotbalist al Politehnicii Timişoara şi elev al lui Gheorghe Hagi, a anunţat că vrea să îşi extindă afacerea cu restaurante fast-food Spartan în Ungaria şi Austria, prin deschiderea a trei unităţi în viitorul apropiat.
Remus Cosovanu s-a reorientat către antreprenoriat şi în 2014 a deschis primul său restaurant Spartan, în Timișoara. Antreprenorul timișorean vizează extinderea în afara granițelor încă din 2017, dar a amânat momentul pentru a se concentra pe consolidarea afacerilor pe plan local. În prezent se află în discuții pentru deschiderea a trei unități Spartan în Ungaria și Austria, în orașele Budapesta, Viena și Lindz.
În sistem de franciză, Cosovanu deţine restaurante în Timişora, Cluj şi Deva şi a deschis recent cea de-a șaptea unitate Spartan din Timișoara. Investiția s-a ridicat la aproximativ 150.000 de euro, iar în primele trei zile de la deschidere s-au înregistrat vânzări de circa 7.000 de euro și aproximativ 1.500 de clienți.
Odată cu inaugurarea noii unități, investițiile francizatului Spartan în restaurantele pe care le deține în Timișoara au depășit suma de 750.000 de euro. Traficul mediu lunar cumulat în cele șapte restaurante se situează la circa 80.000 de persoane.
“Să deții șapte restaurante profitabile ale aceluiași brand, în alt oraș decât Bucureștiul, este o situație unică pe piață”, a declarat Remus Cosovanu, director general Corebos SRL, compania prin intermediul căreia a obținut franciza Spartan.
Spartan este lider pe piața din Timișoara pe segmentul de carne rotisată, iar principalii săi competitori în zona de fast-food sunt McDonald’s și KFC, fiecare având trei unități deschise.
Spartan face parte din grupul de francize S.C. Strong MND Corporation S.R.L, companie francizoare care deține și platforma www.francizelacheie.ro. Lanțul de restaurante a fost fondat în 2012 și numără 39 de restaurante, dintre care 15 sunt restaurante proprii și alte 24 sunt în sistem de franciză, deschise în capitală și în 22 de orașe din țară. Cifra de afaceri înregistrată la nivelul întregului grup (restaurante proprii și restaurante francizate) în 2017 este de 20 milioane de euro.