În plus, două treimi dintre francezi nu au încredere în Facebook, potrivit aceluiași sondaj. Nici celelalte rețele sociale nu sunt mai populare, deoarece 74% dintre repondenți nu au încredere în Snapchat și Twitter și 72% nu au încredere în Instagram. O treime dintre francezi afirmă că intenționează să își închidă contul Twitter, comparativ cu 22% pentru Snapchat și 19% pentru Instagram.
Această neîncredere faţă de rețelele sociale poate fi explicată în principal prin teama de a-şi vedea folosite datele personale (65%) și din cauza riscului de fraudă și înșelătorii (38%). Cea mai mare rețea socială din lume estimează la 87 de milioane numărul utilizatorilor ale căror date personale au ajuns în mâinile companiei de analiză a datelor care a lucrat pentru campania candidatului republican Donald Trump la alegerile prezidențiale din Statele Unite din 2016. Potrivit sondajului Ifop, 73% dintre francezi spun că au auzit despre această afacere, dar 34% recunosc că nu știu exact despre ce este vorba.RADOR