Onno Rombouts a preluat această funcţie de la Andrew Highcock, fostul preşedinte al Ursus Breweries, care a asigurat preşedinţia organizaţiei Asociaţiei pe parcursul anului 2013.
Înainte de a se alătura Heineken România, Onno Rombouts a ocupat funcţia de managing director, export şi director of regional commerce pentru Heineken Asia Pacific, în Singapore.
Onno Rombouts lucrează în Heineken de 20 de ani, deţinând diferite funcţii de conducere de-a lungul timpului. Printre aceste funcţii se numără cea de country manager al subsidiarei companiei în Republica Dominicană şi cea de marketing & sales manager în Heineken Ungaria.
Înfiinţată în anul 2004, Asociaţia Berarii României este, începând din ianuarie 2008, membră a Berarilor Europei, ca o consecinţă a misiunii sale în acord cu cea a ţărilor din spaţiul Uniunii Europene.
Asociaţia Berarii Europei este considerată reprezentantul industriei europene a berii în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Fondată în 1958 la Bruxelles, organizaţia are astăzi 27 de membri şi reprezintă interesele a aproximativ 4.000 de producători din industria berii din Europa. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2 milioane de oameni care datorează locurile de muncă producţiei şi vânzării berii.
Pe piaţa din România, potrivit Asociaţiei Berarii României, volumul pieţei berii a atins opt milioane de hectolitri în primul semestru al anului trecut, în scădere cu circa 3% comparativ cu cel înregistrat în perioada similară din 2012, reprezentanţii industriei aşteptându-se ca 2013 să se încheie cu volume de vânzări sub nivelul celor raportate în 2012, când piaţa berii a atins 18,2 milioane de hectolitri.
La opt luni, piaţa românească a berii a scăzut cu 8%, în special pe fondul creşterii fiscalităţii care a avut loc la începutul lui 2013, acest nivel fiind cel mai redus din 2008, când s-au comercializat 20,2 milioane de hectolitri.