Nissan, al doilea producător auto din Japonia, se aşteaptă să raporteze pierderi operaţionale în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020, din cauza scăderii vânzărilor, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit Reuters şi Bloomberg.
Nissan estimează o pierdere operaţională anuală de 45 miliarde de yeni (419,7 milioane de dolari), după ce în februarie previziona un profit operaţional de 85 miliarde de yeni. Compania niponă ar urma să raporteze o pierdere netă de 95 miliarde de yeni, faţă de un profit de 65 miliarde de yeni estimat anterior, potrivit agerpres.ro
Raportul privind rezultatele financiare anuale
De asemenea, Nissan a precizat că va avea nevoie de mai mult timp pentru a întocmi raportul privind rezultatele financiare anuale, care ar urma să fie dat publicităţii în data de 28 mai.
Recent, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că şefii Nissan vrea să restructureze compania, conform unui plan care va fi prezentat luna viitoare şi care va presupune reducerea mărimii companiei şi a ţintei anuale de vânzări cu un milion de vehicule.
În iulie, şeful Nissan din acea perioadă, Hiroto Saikawa, a declarat că obiectivul companiei este să ajungă până în martie 2023 la vânzări anuale de şase milioane de vehicule, un regres faţă de ţinta de opt milioane din perioada în care preşedinte era Carlos Ghosn.
Analiştii evaluează că în anul financiar încheiat la 31 martie 2020 Nissan a livrat aproximativ cinci milioane de unităţi, dar perspectivele pentru acest an sunt sumbre din cauza impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Dificultăţile cu care se confruntă industria auto
„Ani de zile, Nissan a avut ca obiectiv vânzări anuale de 7 – 8 milioane de vehicule, dar compania nu a reuşit să vândă mai mult de cinci milioane sau în jur de acest nivel”, potrivit sursei menționate. Acestea avertizează că cifra de cinci milioane ar putea fi chiar mai scăzută, ţinând cont de dificultăţile cu care se confruntă industria auto la nivel global.
În condiţiile în care criza provocată de epidemie a afectat semnificativ industria auto, Nissan este în mod special vulnerabil, după pierderile raportate recent, şi din cauza problemelor din conducere create în urma scandalului în care a fost implicat fostul lider Carlos Ghosn.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.