Compania aeriană germană Lufthansa ar putea fi nevoită să renunțe la aproximativ 22.000 de locuri de muncă, de două ori mai multe decât estimase inițial – au anunțat reprezentanții celui mai mare transportator aerian din Europa, puternic afectat de prăbușirea turismului și a călătoriilor de afaceri.
Partidele de opoziție din Bundestag critică în schimb planurile grupului Lufthansa, amintind că aceasta beneficiază de miliarde de euro ajutor de la stat.
„Compania Lufthansa intenționează să-și reducă flota cu 100 de aeronave și să diminueze cu aproximativ 22.000 numărul joburilor cu normă întreagă – jumătate dintre acestea, în Germania”, informeză Rador.
„Fără o scădere semnificativă a costurilor cu personalul în timpul crizei, vom pierde şansa unei reporniri sănătoase, Lufthansa Group riscând chiar să iasă din criză mult mai slăbit” – subliniază oficiali celei mai mari companii aeriene din Europa, ce deține momentan 760 de aeronave.
Lufthansa, care asigură momentan circa 138.000 de locuri de muncă, subliniază că nu dorește să apeleze la măsuri precum reducerea programului de lucru sau modificarea contractelor de muncă, dar solicită reduceri salariale, diminuarea sumelor acordate angajaților cu program de scurtă durată, a bonusurilor de vacanță și de Crăciun, precum și renunțarea la creșteri salariale. Sindicatul piloților, Cockpit, a anunțat că este dispus să accepte o reducere a salariilor cu 45%, iar Sindicatul UFO, reprezentând interesele însoți orilor de zbor, este gata să coopereze pentru evitarea concedierilor.
„Dacă trebuie să ne aducem cu toții contribuția la eforturile de ieșire din această criză, angajații au nevoie de siguranță, de o garanție clară că nu vor fi întreprinse concedieri. În acest fel putem să discutăm în liniște drumul ce trebuie urmat” – a declarat Daniel Flohr, șeful sindicatului UFO, la televiziunea publică ARD.
Ajutor pentru Lufthansa
De comun acord cu Uniunea Europeană, marea coaliție de la Berlin, asigurată de conservatori și social-democrați, planifică acordarea unui ajutor în valoare de 9 miliarde de euro pentru Lufthansa, afectată grav de criza din ultimele luni.
Acționarii companiei se reunesc pe 25 iunie pentru a hotărî dacă acceptă sau nu acest sprijin al statului – în fapt, o naționalizare parțială ce asigură executivului german două locuri în consiliul de supervizare al companiei, dintre care unul va fi membru al comitetului de audit, şi prin care compania renunță la plata viitoarelor dividente, limitând totodată remunerația acordată conducerii.
Nu este o decizie facilă pentru Grupul Lufthansa și nici pentru decidenții politici de la Berlin, al căror apetit de implicare în soarta companiei germane ar putea determina guvernele de la Viena și Bruxelles să solicite sprijin pentru companiile Austrian Airlines și Brussels Airlines, deținute de Lufthansa și care ar putea disponibiliza la rândul lor mii de angajați.