Tendințele macroeconomice globale, cum ar fi decarbonizarea, împreună cu electrificarea, urbanizarea și digitalizarea, modelează lumea energiei într-un nou ecosistem care transformă treptat modelul de afaceri tradițional al companiilor de utilități. Regenerabilele, infrastructura rețelelor și noile servicii energetice reprezintă pietre de temelie ale transformării sectorului și, în același timp, a strategiei Enel bazate pe sustenabilitate și inovare, care are în centrul său clienții. Noul plan strategic al Grupului Enel este conceput pentru a maximiza oportunitățile create de tranziția energetică și pentru a minimiza riscurile asociate cu imprevizibilitate, a informat grupul.

”Creșterea industrială: Grupul a prevăzut investiții de 27,5 miliarde de euro (gross CAPEX) în perioada planificată, care vor genera o majorare a EBITDA curent cu 3,2 miliarde euro și vor fi alocate întregului spectru în cele trei categorii: Dezvoltarea activelor, Clienți și Gestionarea activelor”, se arată în raport.

De asemenea, decarbonizarea, în mod special, deschide calea creării de valoare, iar sursele de energie regenerabilă se așteaptă să genereze o creștere a EBITDA de 1 miliard de euro  între 2018 și 2021; investiții axate pe piețe cu o prezență integrată și pe economii mature, permițând grupului să își îmbunătățească profitabilitatea și să-și atingă obiectivele de decarbonizare.

Până în 2021, Grupul Enel își propune ca 62% din energia produsă să fie fără emisii, față de o cotă de 48% estimată în 2018.

În ceea ce privește eficiența operațională, Enel și-a planificat beneficii cumulate în valoare de 1,2 miliarde de euro generate de planul de eficientizare, în principal prin digitalizare, ce urmează să fie implementat până în 2021.

Reprezentanții Enel spun că grupul va continua să-și sporească interesul economic în filialele sale, avansând integrarea lor în cadrul grupului și simplificând portofoliul său prin rotația activelor, optimizând în continuare profitul global și profilul de risc.

Enel mai are în plan rentabilitatea îmbunătățită a capitalului investit, care susține creșterea dividendelor: se așteaptă ca investițiile în activități cu rentabilitate mai mare, eficiența și concentrarea asupra optimizării portofoliului să ducă la creșterea valorii create cu 400 puncte de bază (patru puncte procentuale) peste costul mediu ponderat al capitalului (WACC), estimat 6,2% în 2021, reprezentând o creștere a randamentelor de peste 1,5 ori față de nivelul din 2018.

 

„Din 2015 ne-am atins toate obiectivele printr-o îmbunătățire semnificativă a fluxului de numerar generat, care, combinat cu o accelerare a creșterii, ne-a permis să mărim remunerarea acționarilor, dividendul pe actiune crescând de la 0,16 euro la 0,28 euro în 2018 și să ne extindem ponderea dividendelor din profit, pe care ne propunem să o păstrăm stabilă, la 70%, în perioada planificată. Regenerabilele și infrastructura de rețele au influențat strategia noastră de investiții care se concentrează pe punerea în funcțiune mai rapidă și o flexibilitate mai mare pentru a face față mai bine transformării progresive a industriei”, spune Francesco Starace, director general al Enel.

El afirmă că o creștere industrială solidă și programele de eficiență implementate până acum au permis Enel să crească progresiv inidcatorul EBITDA curent la 16,2 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2018, un nivel pe care s-a angajat să îl atingă în 2015.

”În plus, în ultimii trei ani, active de aproximativ 8 miliarde de euro au fost preschimbate prin gestionarea activă a portofoliului, generând fonduri pentru a simplifica mai mult structura companiei și pentru a continua achizițiile, cea mai recentă fiind Eletropaulo, care a majorat baza de clienți cu încă 7 milioane și a reafirmat poziția Enel ca lider mondial pe piața rețelelor de distribuție la nivel mondial”, mai spune Starace.