Retailerul japonez Miniso vine produse pentru casă, accesorii şi jucării din anul 2013. În aceşti cinci ani a devenit unul dintre comercianţii cu cea mai rapidă dezvoltare din lume, ajungând să deţină în acest moment peste 3.000 de magazine în peste 70 de ţări de pe toate continentele. Expansiunea în Europa este recentă. Începând din 2017, brandul este prezent în Germania, Polonia, Serbia, Spania, Grecia, Estonia şi Ucraina.
Lansarea Miniso în România face parte dintr-un plan de extindere a brandului în 100 de țări până în anul 2020. Magazinul din Veranda Mall este doar începutul, până la finalul acestui an fiind programate încă două deschideri, tot în București, în Titan și Pantelimon. Japonezii vizează deschiderea a 40 de magazine în toată țara până în 2020.
Produsele din magazinele Miniso se vor vinde cu prețuri între 10 și 99 de lei.
”Plănuiam de multă vreme să aducem Miniso în România. Suntem convinși că vom avea succes, așa cum s-a întâmplat în toate țările în care ne-am extins cu rapiditate din 2013 până acum. Publicul căruia ne adresăm în primul rând are între 17 și 35 de ani”, a declarat Jake Liu, CEO Miniso România.
Brandul a fost fondat de către designerul japonez Miyake Junya și de către tânărul antreprenor chinez Ye Guofu în Tokyo, Japonia.
Produsele comercializate se împart în șapte mari categorii: sănătate și frumusețe, produse sezoniere, cadouri, accesorii digitale, accesorii creative pentru casă, produse pentru viața de zi cu zi și ambalaje speciale.
MINISO vinde și produse cu licență ale unora dintre marile branduri mondiale, cum ar fi Marvel, Pink Panther sau We Bare Bears.
Obiectivul financiar al companiei pentru 2019 este atingerea unei cifre de afaceri de 100 de miliarde de dolari.