Susținut de Warren Buffet, BYD, unul dintre cei mai mari producători de maşini electrice din China, se îndreaptă spre piețele de peste mări. Și speră că bateriile sale ieftine și puternice îl vor ajuta să-și vândă mașinile.
BYD se pregătește să își listeze activitatea de baterii pe piața bursieră ca o companie separată. Analiștii de la Bank of America se așteaptă ca veniturile din baterii ale BYD să crească cu o rată anuală de 66% între 2020 și 2023, scrie Financial Times.
În această vară, producătorul chinez de vehicule electrice BYD și-a livrat vehiculele utilitare sport, Tang, în Norvegia, țara care a înregistrat cea mai rapidă utilizare a mașinilor alimentate cu baterii.
Numite după dinastia chineză, mașinile sunt alimentate de bateriile de litiu ale BYD, o tehnologie care, speră compania, va deveni o platformă- cheie pentru industria auto globală.
Primul client norvegian al BYD, Per Lian, vânzător la o companie de ventilație a clădirilor, spune că norvegienii nu ar avea nicio îndoială să cumpere mașini chinezești, având în vedere costul mai ieftin și autonomia decentă.
Chinezii vor veni și vor lua o mare parte din mașinile din Norvegia
„Înțelegem că chinezii vor veni și vor lua o mare parte din mașinile din Norvegia”, spune Lian,.„Simt că au calitate bună. Cele mai importante sunt prețurile – dacă vreti să cumpărați un Tesla, acesta este, probabil dublu.”
Fondată în 1995 pentru fabricarea bateriilor cu litiu pentru electronice de larg consum, BYD a devenit una dintre cele mai mari producătore de baterii pentru vehicule electrice. În ultimii ani, și-a dezvoltat propriile vehicule, care au invadat piața chineză.
BYD este acum al doilea producător mondial de autobuze electrice și al patrulea producător de vehicule electrice.
Cheia succesului BYD a fost tehnologia bateriei, care împinge costul mașinilor electrice sub cel al rivalilor cu combustibili fosili, marcând un punct de cotitură în industria auto globală.
Cunoscute sub numele de „lamă”, datorită formelor sale lungi și subțiri, bateriile BYD utilizează unele dintre cele mai căutate materiale din lume, cum ar fi litiu și fier, dar și metale controversate, cum ar fi cobaltul și nichelul, folosite de mulți dintre rivalii săi.
Companiile chineze domină acum producția de baterii utilizate în vehiculele electrice – BYD fiind una dintre cele mai cunoscute. Întrebarea este dacă pot translata poziția pe care o dețin în producerea de baterii într-o cotă semnificativă a pieței auto globale.