Scuderia Ferrari a anunțat marți că Mauro Forghieri, unul dintre foștii săi directori tehnici, a decedat. Inginerul mecanic italian în vârstă de 87 de ani, originar din Modena, era cunoscut mai ales pentru activitatea sa de designer de mașini de Formula 1.
Carieră impresionantă în Formula 1
Forghieri a fost numit în locul lui Carlo Chiti și a ajuns în această funcție la scurt timp după ce s-a alăturat companiei italiene. După ce și-a terminat studiile la Universitatea din Bologna, Forghieri a fost angajat în 1960, când avea doar 26 de ani, dar a fost promovat apoi ca șef al programului de proiectare, fiind singurul inginer care nu a demisionat.
Mauro Forghieri a devenit directorul tehnic al Scuderiei Ferrari, postul preferat al lui Enzo, poziție pe care a păstrat-o din 1961 până în 1984. În această perioadă, a proiectat mașini de curse care au câștigat 54 de Mari Premii în Formula 1, patru titluri de campion mondial la piloți și șapte titluri de campion mondial la constructori.
În acele vremuri, designerul unei mașini de Formula 1 era responsabil pentru întregul proiect de la început până la sfârșit și era implicat și în proiectarea motorului, nu doar în aerodinamică sau suspensie. Mauro Forghieri a reușit să creeze inovații atât în ceea ce privește proiectarea motorului și a transmisiei, cât și în ceea ce privește dezvoltarea șasiului și aerodinamica.
Stefano Domenicali, actualul director executiv al Formula One Group, care a fost anterior director executiv al Lamborghini, precum și director de echipă al Scuderiei Ferrari în perioada în care aceasta a câștigat ultimul său campionat mondial de F1 de până acum, a declarat următoarele: „Sunt foarte întristat să aud vestea că prietenul nostru Mauro Forghieri a decedat. A fost o parte importantă a F1 și a Ferrari și lasă în urmă o moștenire incredibilă pentru noi toți”.
A lucrat și pentru Lamborghini și Bugatti
De asemenea, este demn de remarcat faptul că Mauro Forghieri s-a alăturat echipei Lamborghini în 1987, unde a proiectat motorul V12 al companiei pentru Formula 1, care a sfârșit prin a fi folosit în 1989 de echipa Larousse-Lola, iar apoi de echipa Lotus în 1990.
Mai târziu, Mauro Forghieri s-a mutat la Bugatti, unde a fost implicat în dezvoltarea automobilelor de stradă EB 110 și 112. De acolo, designerul italian a fondat o companie numită Oral Engineering Group, care se ocupa cu proiectarea și oferea servicii de consultanță pentru diverși producători, printre care Bugatti, Aprilia, BMW și chiar Ferrari.