După imensele parcări – cimitir din Statele Unite, despre care Capital a scris încă din primăvara lui 2017, grupul Volkswagen este nevoit să își stocheze mașinile destinate pieței europene în parcările din preajma fabricilor. Chiar și un aeroport german ar putea deveni o imensă parcare a Volkswagen Group.
Trecerea la normele de testare WLTP a prins grupul Volkswagen pe picior greșit. Ocupați să rezolve problema Dieselgate, oficialii companiei germane au realizat prea târziu că trecerea la noile norme de testare în trafic real a vehiculelor produse necesită mult timp. Până a putea trimite vehiculele către dealeri, producătorul german trebuie să le testeze, iar în așteptarea verificării emisiilor poluante mașinile trebuie stocate pentru a nu bloca uzinele.
În acest context presa germană notează că oficialii grupului din Wolfsburg încearcă să închirieze cât mai multe parcări de pe tot cuprinsul Germaniei. Încă din iunie grupul german a recunoscut că aproximativ 250.000 de vehiculoe vor întârzia la dealeri pentru a putea trece mai întâi testele WLTP. Tot pentru a nu bloca complet uzinele, oficialii Volkswagen au în plan o reducere a producției în anumite uzine. De exemplu, uzina din Wolfsburg va trebui oprită una sau chiar două săptămâni în august și septembrie. La fel și cea din Zwickau sau cea din Emden.
Deocamdată, un purtător de cuvânt al Volkswagen a confirmat demararea operațiunilor de stocare a mașinilor care așteaptă testarea WLTP menționând că una dintre opțiuni este chiar aeroportul Berlin-Brandenburg care se află în reconstrucție.
Citește și: VIDEO Dieselgate a dat naștere unor adevărate cimitire Volkswagen în SUA