Personalitatea lui Osamu Suzuki a fost una definitorie pentru industria auto și moto, iar contribuțiile sale au transformat Suzuki într-un brand global de succes.
Osamu Suzuki a jucat un rol definitoriu pentru industria auto
Născut în 1930 sub numele de Osamu Matsuda, acesta și-a schimbat numele după ce s-a căsătorit cu Shoko Suzuki, nepoata fondatorului companiei. În 1978, Osamu a devenit director al grupului, o funcție pe care a exercitat-o cu succes timp de 40 de ani.
Sub conducerea sa, Suzuki a intrat pe piața „kei cars”, automobile mici specifice Japoniei, cu dimensiuni și putere reglementate de lege. Aceste vehicule reprezintă în prezent o treime din totalul vânzărilor auto în Japonia.
De-a lungul carierei, Osamu Suzuki a încercat să stabilească alianțe cu alți giganți auto, precum Volkswagen și General Motors. Deși aceste colaborări nu s-au concretizat, el a reușit în 2017 să încheie un parteneriat tehnologic cu Toyota, întărind poziția Suzuki pe piața globală.
În 2015, a decis să se retragă din funcția de director executiv
În 2015, Osamu a decis să se retragă din funcția de director executiv, predând responsabilitățile fiului său. Totuși, a rămas activ în cadrul companiei, ocupând un loc în Consiliul de Administrație până în 2021, când s-a retras definitiv.
Suzuki Motor Corporation, care a sărbătorit 100 de ani de la înființare în 2020, își datorează o mare parte din succesul și evoluția sa viziunii și conducerii lui Osamu Suzuki. Moștenirea sa rămâne un punct de referință în industria auto japoneză și mondială.
„Dacă aș asculta pe toată lumea, lucrurile ar merge prea încet”, a spus Suzuki despre filosofia sa de conducere într-o carte de memorii în limba japoneză publicată în 2009. „Nu te opri niciodată, altfel pierzi”.
Gigantul auto nipon a vândut aproximativ 3,2 milioane de vehicule la nivel mondial în anul fiscal care s-a încheiat
Gigantul auto nipon a vândut aproximativ 3,2 milioane de mașini la nivel mondial în anul fiscal care s-a încheiat în martie 2024, în urma constructorului auto dominant din Japonia și a numărului 1 mondial, Toyota, notează Japan Times.
Mai mult de jumătate din aceste vehicule au fost vândute în India, unde unitatea indiană a companiei, Maruti Suzuki, deține cea mai mare parte.