”Peste 40 de milioane de euro au fost economisite, în anul fiscal 2013, datorită măsurilor de eficientizare a consumului de energie electrică în magazinele și depozitele IKEA din întreaga lume. Acest demers a început în anul fiscal FY10”, reiese din datele IKEA, companie prezentă și în România, prin magazinul din Băneasa (București). În acest context, în anul fiscal 2013, grupul și-a luat angajamentul de a instala 137 de turbine de vânt proprii. Totodată, a instalat peste 550.000de panouri solare. În perioada analizată, au fost vândute 22,4 milioane de produse LED, incluzând 12,3 milioane de becuri LED.
”Doar becurile LED achiziționate au economisit, în medie, 7 euro pe an pentru fiecare bec vândut, în comparație cu becurile cu incandescență. În total, economiile cumulate ale tuturor utilizatorilor de becuri cu LED ajung la 86 de milioane de euro pe an”, mai reiese din datele companiei.
Pe modelul unor magazine din alte țări europene care au dezvoltat proiecte pentru eficientizarea consumului de energie, și magazinul Ikea din România s-a concentrat în 2013 pe acest aspect. ”Focusul nostru în prezent este să eficientizăm magazinul din punct de vedere energetic. Avem în plan să montăm panouri solare, iar pe viitor ne uităm și la posibilitatea de a vinde astfel de produse”, spunea Cornel Oprișan, retail manager Ikea România, în toamna anului trecut. Potrivit acestuia, în Italia, de exemplu, 80% din energia consumată este autogenerată.