Uzina Mecanică Dacia a fabricat, miercuri, motorul pe benzină de tip K7 cu numărul 1.000.000, a anunţat compania. Acest motor a intrat în producţie curentă în anul 2004 şi cuprinde propulsoarele de 1,4 litri MPI şi 1,6 litri MPI.În anul 2004 au fost realizate 29.000 de unităţi, ajungând ca În anul 2008 să fie produse 243.000 de motoare, iar în primul semestru al acestui an, 131.000 de propulsoare. Motoarele K7 fabricate la Dacia echipează vehiculele din gama Logan şi Sand
Uzina Mecanică Dacia a fabricat, miercuri, motorul pe benzină de tip K7 cu numărul 1.000.000, a anunţat compania. Acest motor a intrat în producţie curentă în anul 2004 şi cuprinde propulsoarele de 1,4 litri MPI şi 1,6 litri MPI.
În anul 2004 au fost realizate 29.000 de unităţi, ajungând ca În anul 2008 să fie produse 243.000 de motoare, iar în primul semestru al acestui an, 131.000 de propulsoare.
Motoarele K7 fabricate la Dacia echipează vehiculele din gama Logan şi Sandero fabricate şi în uzinele Renault din Rusia, Maroc, Columbia, Africa de Sud, India, dar şi vehiculele Renault Kangoo asamblate la Maubeuge în Franţa.
Linia de asamblaj motoare de la Uzina Mecanică Dacia permite asamblarea a trei tipuri de propulsoare – 1.4 MPI, 1.6 MPI şi 1.9 dCI, acesta din urmă pentru modelul Renault Kangoo. Capacitatea de producţie este de 1.630 de motoare pe zi.
Anterior acestui record, Uzina Mecanică Dacia a aniversat trecerea altor două praguri de fabricaţie: două milioane de transmisii şi un milion de chiulase. Primele transmisii pentru Logan au fost produse la Dacia în luna mai 2004, după transferul liniilor de uzinaj şi asamblaj de la Société Nouvelle des Transmissions Le Mans (Franţa).
Piesele sunt montate pe vehiculele din gama Logan şi Sandero fabricate la Dacia şi în uzinele Renault din Rusia, Maroc, Columbia, India, Brazilia şi Africa de Sud.
Producţia de chiulase la Dacia a demarat în ianuarie 2006, iar chiulasele uzinate aici sunt livrate liniei de asamblaj motoare din Uzina Mecanică Dacia şi uzinelor Renault din Turcia şi Brazilia.