Unul dintre cei mai mari furnizori de energie electrică din România, Enel, a decis că va trimite luna aceasta câte trei facturi, însă doar una dintre ele trebuie achitată. Despre care este vorba vedeți în rândurile de mai jos.

Peste un milion de români vor primi trei facturi la energie în februarie

Facturile la curent dau în continuare bătăi de cap românilor, și nu doar din cauza valorilor mari ale acestora. Astfel, în luna februarie, unul dintre cei mai mari furnizori de energie electrică din țară, Enel, le va trimite clienților trei facturi în loc de una, transmite Observator News.

Motivul este unul simplu: furnizorul a recalculat valoarea facturilor din lunile trecute, atunci când Guvernul nu prezentase normele de aplicare pentru schema de sprijin din partea statului. Astfel, furnizorul restituie banii luați în plus de la clienți printr-o factură mai mică.

Ce factură din cele trei trebuie plătită de fapt?

Astfel, potrivit furnizorului, luna aceasta, peste un milion de clienți ar urma să primească sau au primit deja trei facturi. Important pentru clienți este să știe că singura factură pe care vor trebui să o ia în considerare este cea „pe plus”.

Reduceri pentru clienți față de ajutorul dat de stat

Mai mult, pe lângă recalcularea sumelor, Enel va acorda și o reducere suplimentară față de cea aplicată deja, conform noilor norme în vigoare. Furnizorul a decis să recalculeze sumele și să acorde o reducere suplimentară față de cea deja aplicată, potrivit noilor norme. Oamenii nu primesc banii în mână, ci o factură mai mică.

„Am decis că ar fi bine să revizuim puţin calculul şi metoda de aplicare a schemei de sprijin şi de aici am ajuns la concluzia că este cazul să le recalculăm deoarece, în urma acestei recalculări, clientul ar fi beneficiat în medie de vreo 7-8 lei în minus, de încă un bonus, faţă de ce a beneficiat deja”, a transmis Ioana Krekan, manager Enel.

Statul român ar fi de fapt vinovat pentru creșterea facturilor la curent

Cu toate că mulți dintre români au învinuit companiile din energie pentru haosul din ultima perioadă, specialiștii dau vina pe statul român.

„O zăpăceală sinistră care domină în perioada aceasta domeniul energetic. S-au acordat subvenţii pe luni cronologice, nu pe facturi. Facturile nu acoperă o lună cronologică ca atare. Din 25 ale lunii, până în 25 ale lunii viitoare. Evident că, dacă legea zice lună cronologică, furnizorii intră într-o zăpăceală şi mai mare că trebuie să separe consumul dintr-o lună în cealaltă”, a declarat Ionuț Purica, expert în energie.

Însă, în acelaşi timp, în urma ultimelor acţiuni de control ale ANRE, furnizorii de energie electrică şi gaze naturale au primit pentru neaplicarea corectă a schemei de sprijin amenzi de peste 2,6 milioae de lei.