Valea Napa a fost numită Disneyland din ţara vinului, şi pe bună dreptate. În esenţă, este un parc de distracţii pentru adulţi, cu vinării şi staţiuni de epocă aplasate de-a lungul unei autostrăzi, potrivit Businessinsider.
Un alt motiv pentru comparaţie: regiunea deţine un castel medieval.
Construit în dealurile calde din Calistoga, California, Castello di Amorosa este o fabrică de vinuri de clasă mondială, situată într-o replică a unui castel toscan din secolul al XIII-lea. Proprietarul, Dario Sattui, este al patrulea urmaş al unei generaţii de vinificatori şi un iubitor al Italiei, care a investit 40 de milioane de dolari pentru a aduce o parte din vechea ţară în Valea Napa. La 142.000 de metri pătraţi, castelul a necesitat peste 10 ani de construcţii.
Castello di Amorosa arată ca un castel din secolul al XIII-lea din zona rurală italiană.
La începutul anilor ’90, Sattui- deja un viticultor stabil- a cumpărat terenul cu scopul de a planta o podgorie şi de a construi o fabrică de 8.500 de metri pătraţi.
Fascinaţia sa pentru arhitectura italiană a lumii vechi l-a motivat pe proprietar să elaboreze planuri pentru a construi o fabrică mai grandioasă. A petrecut ani de zile vizitând şi studiind castele şi vinării medievale din Italia şi Europa. Sattui a vrut să cunoască fiecare detaliu, de la pod până la temniţă, pentru a imita structurile din secolul al XIII-lea.
“ Am cheltuit tot ce aveam, mi-am vândut toate acţiunile, a trebuit să împrumut bani de la Wells Fargo”, a declarat Fattui la inaugurarea castelului. “Sper să nu dau greş!”
Pe lângă găzduirea degustărilor de vin şi a tururilor, care încep de la 25 de dolari de persoană, compania vinde peste 50.000 de cutii de vin direct consumatorilor anual, fără nicio altă distribuţie.
Castelul are 107 camere în total, dintre care 90 sunt dedicate depozitării vinului.