Un studiu surprinzător al autorităţii de reflementare din industria telecomunicaţiilor din Marea Britanie a ajuns la o concluzie fără precedent: cei mai mari piraţi ai conţinutului de pe itnernet cheltuiesc de trei ori mai mulţi bani pe conţinut decât consumatorii "oneşti".
Studiul i-a împărţit pe piraţii online în mai multe categorii, în funcţie de atitudini şi de motivaţii.
Astfel, există un grup de piraţi de conţinut, care manifestă cel mai înalt nivel de utilizare a pirateriei, care spun că au cheltuit suficienţi bani pe conţinut (studiul declară că este şi confirmat acest lucru), dar că îşi doresc să încerce înainte să cumpere.
20% din totalul piraţilor, cu cel mai înalt grad de comportament favorabil pirateriei reprezintă 3,2% din utilizatorii de itnernet de peste 12 ani şi sunt responsabili de peste 88% din totalul cazurilor de piraterie.
Studiul arată că aceşti 20% au cheltuit pe conţinut mai mult decât restul de 80% dintre piraţi. Mai mult decât atât, aceştia au dat mai mulţi bani chiar decât consumatorii care nu piratează.
Pe cifre, aceştia au cheltuit 168 de lire într-o perioadă de 6 luni, în timp ce restul de 80% au cheltuit 105 lire sterline. Paradoxal, pe ultimul loc privind banii cheltuiţi sunt exact consumatorii care nu piratează, cu doar 54 de lire cheltuite în 6 luni.