Un moment de referință pentru politica UE! Comisia Europeană are dreptul să amendeze Google cu 2,8 miliarde de dolari

Google

Sursă: Dreamstime

Presa internațională relatează că a fost luată o decizie de ultim moment ce vizează Google. Astfel, Curtea Generală a UE a decis miercuri că Comisia Europeană are dreptul să amendeze Google pentru încălcarea legilor în domeniul concurenţei.

Un moment de referință pentru politica UE! Comisia Europeană are dreptul să amendeze Google cu 2,8 miliarde de dolari

Acesta este un moment de referinţă pentru politica UE, care poate avea impact asupra modelelor de afaceri ale marilor companii din sectorul tehnologiei, conform informațiilor transmise de cnbc.com. Amintim că decizia respectivă vine după ce Comisia Europeană, braţul executiv al UE, a afirmat în 2017 că Google a favorizat propriile servicii de comparaţie a cumpărăturilor şi a amendat compania cu 2,42 miliarde de euro, respectiv 2,8 miliarde de dolari, pentru încălcarea regulilor antitrust. Totuși,  Google, divizie a grupului Alphabet, a contestat acuzaţiile la a doua înaltă instanţă a UE.

„Tribunalul constată că, prin favorizarea propriului serviciu de comparaţie a cumpărăturilor pe paginile sale generale de rezultate, printr-o afişare şi o poziţionare mai favorabilă, retrogradând în acelaşi timp rezultatele pentru serviciile de comparaţie concurente din acele pagini, prin intermediul algoritmilor de clasare, Google s-a îndepărtat de concurenţă”, a transmis instanţa miercuri, 10 noiembrie, într-un comunicat de presă.

Amenda de 2,42 miliarde de euro a fost confirmată de instanță

„Tribunalul îşi încheie analiza constatând că valoarea sancţiunii pecuniare aplicate Google trebuie să fie confirmată”, a completat instanţa. Totuși, trebuie menționat că verdictul de miercuri poate fi contestat la cea mai înaltă instanţă a UE.

„Hotărârea de astăzi transmite mesajul clar că purtarea Google a fost ilegală şi oferă claritatea juridică necesară pentru piaţă. Comisia va continua să folosească toate instrumentele pe care le are la dispoziţie pentru a aborda rolul marilor platforme digitale de care depind întreprinderile şi utilizatorii pentru a accesa utilizatorii finali şi, respectiv, a accesa serviciile digitale”, a declarat prin e-mail un un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.

În urma deciziei respective, un purtător de cuvânt al Google a declarat pentru CNBC, tot prin e-mail, următoarele lucruri.

„Reclamele pentru cumpărături au ajutat întotdeauna oamenii să găsească rapid şi uşor produsele pe care le caută şi i-au ajutat pe comercianţi să ajungă la potenţiali clienţi. Această hotărâre se referă la un set foarte specific de fapte şi, deşi o vom analiza îndeaproape, am făcut modificări în 2017 pentru a ne conforma cu decizia Comisiei Europene”, a transmis purtătorul de cuvânt al Google.