Serviciul, bazat pe tehnologia IP este disponibil la nivel national si se adreseaza atat companiilor conectate la reteaua Astral, cat si celor conectate la retelele altor furnizori Internet. "Avantajul noului serviciu consta in eliminarea costurilor convorbirii catre un numar fix (convorbire locala), compania client platind doar costul convorbirii internationale", declara Dinu Malacopol, director de Internet si date la Astral. Serviciul este disponibil pe baza unui abonament cu o valoare minima
Serviciul, bazat pe tehnologia IP este disponibil la nivel national si se adreseaza atat companiilor conectate la reteaua Astral, cat si celor conectate la retelele altor furnizori Internet. „Avantajul noului serviciu consta in eliminarea costurilor convorbirii catre un numar fix (convorbire locala), compania client platind doar costul convorbirii internationale”, declara Dinu Malacopol, director de Internet si date la Astral. Serviciul este disponibil pe baza unui abonament cu o valoare minima de zece dolari. Tariful unei convorbiri se ridica la 0,10 USD/ minut pentru cele zece destinatii fixe speciale: Germania, Italia, Franta, SUA, Marea Britanie, Austria, Olanda, Canada, Elvetia, Spania, Belgia si Suedia.
Ericsson si Motorola – furnizori de echipamente pentru 112
Companiile Ericsson si Motorola au fost selectate drept furnizori de echipamente destinate realizarii sistemului national unic pentru apeluri de urgenta 112, proiect in valoare de circa 40 de milioane de euro. „In cursul acestei veri, serviciul va fi disponibil la nivelul orasului Bucuresti, urmand ca in a doua etapa sa fie acoperite judetele Ilfov, Prahova, Ialomita, Constanta si Brasov”, a afirmat Tudor Tanase, directorul general al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), operatorul sistemului 112. Sistemul va fi utilizat si pentru coordonarea serviciilor specializate de interventie: politia, pompierii, ambulanta, care au obligatia de a actiona in cazul apelurilor de urgenta.
NetPoint spera sa-si tripleze cifra de afaceri
Operatorul de telecomunicatii NetPoint estimeaza ca in acest an va atinge o cifra de afaceri de 1,5 milioane USD, fata de 500.000 cat au reprezentat vanzarile de anul trecut. Prognoza are la baza cresterea traficului pe relatia de convorbiri internationale realizate de actualii clienti, precum si diversificarea serviciilor: convorbiri interurbane si transmisii de date. Afacerea NetPoint a inceput in aprilie 2001 cu o investitie de 100.000 de dolari. Initial, NetPoint a furnizat servicii de fax pe relatia internationala, prin Internet, ulterior, compania inchiriind o linie dedicata. Clientii NetPoint sunt companiile multinationale, reprezentantele straine, banci, ambasade, firme de import-export, firme de shipping (transportatori terestri, navali sau aerieni). (Ionut Ancutescu)
Pagina saptamanii
https://www.time.com/time/techtime/200304/index.html?cnn=yes
Sectiunea IT a prestigioasei reviste Time iti spune totul despre muzica
accesibila pe Internet. In plus, contine articole despre tehnologia muzicala
a viitorului.