Potrivit unei Hotarari de Guvern adoptate in sedinta de ieri Bucurestiul va avea un nou aeroport, cel mai probail in zona de Sud a orasului. „Guvernul a luat aceasta hotarare pentru a veni in intampinarea nevoilor pe care le are Capitala, oras aflat in plina dezvoltare. Acest fapt se manifesta inclusiv prin cresterea considerabila a traficului de pasageri inregistrat pe cele doua aeroporturi deja existente”, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.Program
Potrivit unei Hotarari de Guvern adoptate in sedinta de ieri Bucurestiul va avea un nou aeroport, cel mai probail in zona de Sud a orasului.
„Guvernul a luat aceasta hotarare pentru a veni in intampinarea nevoilor pe care le are Capitala, oras aflat in plina dezvoltare. Acest fapt se manifesta inclusiv prin cresterea considerabila a traficului de pasageri inregistrat pe cele doua aeroporturi deja existente”, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.
Programul privind executarea lucrarilor aferente realizarii noului aeroport se va stabili pe baza unui studiu de fezabilitate elaborat de catre Ministerul Transporturilor.
Amplasamentul si delimitarea terenurilor necesare realizarii investitiei vor fi stabilite pe baza documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism.
Chiar daca oficial nu s-a precizat locatia in care va fi amplasat noul aeroport, exista deja informatii care vorbesc despre zona de Sud a orasului.
„La ora actuala avem in derulare un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui aeroport in Sudul Capitalei. Avem nevoie de acest studiu pentru ca un aeroport nu il poti amplasa oriunde, iar la jumatatea anului cred ca va fi gata. Ulterior vom introduce o Hotarare de Guvern pentru a include acest proiect in bugetul pe anul 2009”, declara ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, in februarie anul acesta.
La randul sau fostul si actualul viceprimar al Capitalei, Razvan Murgeanu, afirma in aceeasi perioada ca Bucurestiul este „debalansat”, zona de Sud fiind mult in urma zonei de Nord.
„Noi nu putem sta pasivi pentru ca ar fi o mare gresala. Am demarat deja doua poiecte si studii de fezabilitate pentru zona de Sud cu scopul de a reechilibra balanta cu ceea ce s-a facut in Nord. Nu intamplator s-a pus problema construirii unui aeroport in Sud. Nordul Capitalei s-a dezvoltat si datorita aeroportului Otopeni si accesului catre DN1”, afirma Razvan Murgeanu.
Bucurestiul are in momentul de fata doua aeroporturi internationale, respectiv Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu Baneasa), ambele clasificate ca fiind de interes national si avand ca actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor.
In anul 2007, traficul de pasageri inregistrat a fost de: 4.037.683 pe Aeroportul Henri Coanda – crestere de 41% fata de anul 2006 si 968.084 pe Aeroportul Bucuresti Baneasa – crestere de 43% fata de anul 2006.
Din analizele si previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol rezulta ca Romania va inregistra in perioada 2008-2014 o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9% fapt care impune construirea unui nou aeroport.
Sursa: Guvernul Romaniei