Vești bune în România! Reprezentanții Consiliului Județean au declarat recent că lucrările sunt aproape gata iar noul aeroport va deveni operațional mai devreme decât ne așteptam.
Un nou aeroport în România! Când va fi deschis? Lucrările sunt aproape gata
Este vorba despre Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Lucrările sunt aproape gata iar terminalul va deveni operațional de la 1 noiembrie, conform informațiilor oferite de reprezentanții Consiliului Județean Brașov pentru zf.ro
În acest context, Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, a explicat că se află permanent în discuţii cu operatorii aerieni precum TAROM, Blue Air, WIZZ Air, Lufthansa, LOT, Turkish Airlines, El Al, Air Bucharest. În primul an de activitate, autorităţile locale se aşteaptă ca de pe aeroportul din Braşov să fie operate cinci destinaţii.
Este aşteptat un trafic de 300.000 de pasageri
De asemenea, este aşteptat un trafic de 300.000 de pasageri pentru primul an de activitate. Estimările au fost calculate în funcţie de discuţiile pe care le-au avut autorităţile locale din Braşov cu operatorii aerieni.
Amintim că autoritățile locale au anunțat la finalul anului trecut încheierea contractului privind instalarea şi punerea în funcţiune a echipamentelor specifice necesare furnizării informaţiilor de care au nevoie aeronavele, cât şi serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav.
Prețul a fost de 78,7 milioane de lei
Potrivit informațiilor transmise la momentul respectiv pe pagina de socializare a autorităților locale, prețul a fost de 78,7 milioane de lei, iar pe baza acestuia, Braşovul va avea primul aeroport din România dirijat la distanţă prin intermediul unui turn virtual.
Legat de infrastructura necesară operaţionalizării aeroportului din Brașov, au fost finalizate următoarele: pista, clădirea terminalului, platforma de îmbarcare-debarcare, calea de rulare, canalizarea pluvială a pistei, sistemul de balizaj cu construcţiile şi instalaţiile aferente, echipamentele de comunicaţie sol-sol, achiziţia autospecialelor ISU, de deszăpezire şi a altor utilaje, racordarea componentelor aeroportuare la reţelele de utilităţi.
Totodată, în etape avansate de execuţie se află următoarele: clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea și drumul de acces între terminal şi DJ 103C, drumurile tehnologice interioare, drumul perimetral şi accesele la echipamentele de radionavigaţie, construirea împrejmuirilor şi a porţilor, devierea canalului Beselcin şi montarea sistemului de protecţie perimetrală.