Noul aeroport din sudul Bucureștiului reprezintă o investiție majoră, care va susține atât transportul de marfă, cât și traficul de pasageri. Dezvoltarea acestui proiect va ajuta la reglarea traficului și la o dezvoltare mai echilibrată a orașului, devenind un punct de legătură important pentru București și zona de sud a României.
Un nou aeroport va fi construit între Grădiștea și Adunații Copăceni
Bucureștiul va beneficia de un nou aeroport, care va fi construit la sud de Capitală, între localitățile Grădiștea și Adunații Copăceni. Anunțul a fost făcut de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, în cadrul unui interviu, iar studiul de prefezabilitate a fost deja întocmit.
Proiectul, conceput inițial în 1973, este în plină dezvoltare, având drept scop susținerea activităților economice și de transport din această regiune.
Componenta cargo va fi esențială pentru acest proiect
Conform declarațiilor primarului, noul aeroport va avea două componente majore, dar cea mai importantă va fi cea cargo, care va facilita transportul de mărfuri. Această investiție este considerată esențială pentru îmbunătățirea circulației și dezvoltarea armonioasă a orașului.
„Este un proiect vechi, din 1973. De asemenea, graţie celor de la Ministerul Transporturilor, avem o mulţime de documente şi de studii ce datează din acel moment.
Zona estimată este undeva între Grădiştea şi Adunaţii Copăceni, în acest areal. El va avea două componente. Mai importantă va fi componenta cargo, pentru că ea duce marfa”, a declarat primarul Daniel Băluță, potrivit DCNews.
Proiectul a fost evaluat de o firmă franceză
Un studiu de oportunitate realizat de o firmă din Franța a concluzionat că sudul Capitalei are nevoie de un nou aeroport. Estimările arată că acesta va deservi peste 11 milioane de pasageri și va gestiona circa 30.000 de tone de mărfuri anual.
Noul aeroport va fi localizat la 24 de kilometri de centrul Bucureștiului și la doar 43 de kilometri de granița cu Bulgaria.
Următorii pași: Studiul de fezabilitate și implementarea proiectului
În viitorul apropiat, studiul de prefezabilitate va fi prezentat în cadrul unei conferințe de presă, urmând ca a doua etapă să includă realizarea studiului de fezabilitate.
Construcția aeroportului va contribui la decongestionarea traficului din nordul Bucureștiului, zonă afectată de o concentrație mare de activități economice, și va aduce o nouă dinamică în sudul orașului.
„Este o investiţie absolut necesară. Atât din punct de vedere ar necesarului de tone de cargo şi al numărului de pasageri, cât şi în subsidiar, ca efect simultan, acela al unei dezvoltări armonioase a oraşului şi al reglării traficului”, a adăugat ediulul Sectorului 4.