LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, primul grup mondial de bunuri de lux, a înregistrat venituri de 79,2 miliarde de euro în 2022 și un profit din operațiuni recurente de 21,1 miliarde de euro, ambele în creștere cu 23%.

Toate grupurile de afaceri au înregistrat o creștere organică semnificativă a veniturilor pe parcursul anului (a se vedea tabelul de la pagina 3). Fashion & Leather Goods a atins în special niveluri record, cu o creștere organică a veniturilor de 20%. Profitul din operațiunile recurente s-a situat la 21,1 miliarde de euro pentru anul 2022, în creștere cu 23%. Marja operațională a rămas la același nivel ca în 2021. Cota Grupului din profitul net a fost de 14,1 miliarde de euro, în creștere cu 17% față de 2021. Fluxul de numerar liber operațional a depășit 10 miliarde de euro.

Europa, Statele Unite și Japonia au crescut puternic, beneficiind de o cerere puternică din partea clienților locali și de redresarea călătoriilor internaționale. Asia a fost stabilă pe parcursul anului, datorită evoluției situației sanitare din China.

Bernard Arnault, președinte și director general al LVMH, a declarat: „Performanța noastră în 2022 ilustrează atractivitatea excepțională a Maisons noastre și capacitatea lor de a crea dorință în timpul unui an afectat de provocări economice și geopolitice. Grupul a înregistrat din nou o creștere semnificativă a veniturilor și a profiturilor. Strategia noastră de creștere, bazată pe complementaritatea activităților noastre, precum și pe diversitatea lor geografică, încurajează inovația și calitatea creațiilor noastre, excelența distribuției acestora și adaugă o dimensiune culturală și istorică datorită moștenirii Maisons-urilor noastre. Acest lucru a fost pus în evidență în timpul foarte marelui nostru succes LVMH Journées Particulières, când ne-am deschis porțile pentru toți în cincisprezece țări în 2022 și am văzut un număr record de vizitatori care au venit să cunoască know-how-ul artizanilor noștri. Ne apropiem de 2023 cu încredere, dar rămânem vigilenți din cauza incertitudinilor actuale. Contăm pe dorința Maisons-urilor noastre și pe agilitatea echipelor noastre pentru a ne consolida în continuare poziția de lider pe piața mondială a luxului și pentru a susține prestigiul Franței în întreaga lume.”

Vinuri și băuturi spirtoase: nivel record de venituri și profituri

Grupul de afaceri Wines & Spirits a înregistrat o creștere a veniturilor de 19% în 2022 (11% pe bază organică). Profitul din operațiunile recurente a crescut cu 16%. Volumele de șampanie au crescut cu 6%, datorită cererii susținute care a dus la o presiune tot mai mare asupra ofertelor. Momentul a fost deosebit de puternic în Europa, Japonia și pe piețele emergente, în special în canalele „high energy” și în gastronomie. Coniacul Hennessy a beneficiat de strategia sa de creare a valorii. Politica dinamică de creștere a prețurilor a compensat efectele situației sanitare din China, în timp ce Statele Unite au fost afectate la începutul anului de perturbări logistice. Vinurile liniștite, în special Château d’Esclans rosé, au obținut o performanță excelentă. Moët Hennessy și-a consolidat portofoliul global de vinuri excepționale prin achiziționarea podgoriei Joseph Phelps, una dintre cele mai renumite proprietăți viticole din Napa Valley, California.

Modă și marochinărie: performanțe excepționale semnate de Louis Vuitton, Christian Dior, Celine, Fendi, Loro Piana, Loewe și Marc Jacobs.

Grupul de afaceri Fashion & Leather Goods a înregistrat o creștere a veniturilor de 25% în 2022 (20% pe bază organică). Profitul din operațiunile recurente a crescut cu 22%. Louis Vuitton a avut un an excelent, fiind din nou impulsionat de creativitatea sa excepțională, de calitatea produselor sale și de legăturile sale puternice cu arta și cultura. Show-urile de modă prêt-à-porter pentru femei create de Nicolas Ghesquière au fost extrem de bine primite.

Au fost prezentate multe produse noi în domeniul articolelor din piele, al bijuteriilor și al ceasurilor. Între timp, noua expoziție „LV Dream” din Paris aduce un omagiu celor 160 de ani de schimburi creative care alimentează spiritul de inovație al Louis Vuitton, iar o nouă colaborare cu artista japoneză Yayoi Kusama a fost dezvăluită, revizitând creații iconice ale Casei.

Christian Dior și-a continuat traiectoria remarcabilă de creștere în toate liniile sale de produse. După trei ani de renovări, magazinul istoric al Casei de pe 30 avenue Montaigne, redeschis la Paris la începutul anului 2022, s-a bucurat de un succes uriaș, oferind o nouă experiență de cel mai înalt rafinament.

Show-urile sale de modă au continuat să ofere momente excepționale, fie la Sevilla, în Spania, pentru colecțiile feminine ale Mariei Grazia Chiuri, fie în Egipt, la poalele piramidelor Giza, pentru show-ul masculin imaginat de Kim Jones.

Celine a cunoscut o creștere foarte puternică datorită succesului creațiilor lui Hedi Slimane și a viziunii sale extrem de moderne și precise, la fel ca și Loewe, impulsionată de creativitatea puternică a lui J.W. Anderson. Fendi a sărbătorit la New York cea de-a 25-a aniversare a genții sale iconice Baguette. Loro Piana, Rimowa și Marc Jacobs au avut, de asemenea, un an excelent.

Parfumuri & Cosmetice: dinamică puternică în domeniul parfumurilor și continuarea distribuției selective

Grupul de afaceri Parfumuri și Cosmetice a înregistrat o creștere a veniturilor de 17% în 2022 (10% pe bază organică). Profitul din operațiunile recurente a fost în ușoară scădere, ca urmare a unei politici de distribuție foarte selective pentru a se afirma în universul de prestigiu. Christian Dior s-a bucurat de o performanță remarcabilă, consolidându-și poziția de lider.

Sauvage și-a confirmat poziția de lider mondial în materie de parfumuri, în timp ce parfumurile feminine emblematice Miss Dior și J’adore, îmbogățite cu cea mai recentă creație Parfum d’Eau, au continuat să crească. Dior Addict în domeniul machiajului și Prestige în domeniul îngrijirii pielii au contribuit, de asemenea, la creșterea rapidă a Casei.

Guerlain și-a susținut creșterea, determinată în special de vitalitatea produselor de îngrijire a pielii Abeille Royale, a colecției Aqua Allegoria și a parfumurilor sale excepționale L’Art et la Matière. Parfums Givenchy a beneficiat de succesul continuu al parfumurilor sale. Fenty Beauty și-a dublat veniturile datorită extinderii rețelei sale de distribuție și succesului lansărilor sale.

Ceasuri și bijuterii: creștere rapidă în domeniul bijuteriilor și ceasurilor

Grupul de afaceri Ceasuri și bijuterii a înregistrat o creștere a veniturilor de 18% în 2022 (12% pe bază organică). Profitul din operațiunile recurente a crescut cu 20%. Tiffany & Co. a avut un an record, impulsionat de dorința sa tot mai mare. În timp ce veniturile sale din High Jewelry s-au dublat, noua colecție de brățări Lock, lansată în America de Nord, s-a bucurat de un mare succes alături de alte linii iconice. Expoziția „Vision & Virtuosity” de la Saatchi Gallery din Londra a prezentat 185 de ani de creativitate și know-how al Casei în timpul verii. Bvlgari și-a confirmat dinamica puternică, în special în Europa, Japonia și Statele Unite. Linia emblematică Serpenti și colecțiile High Jewelry și High Watchmaking au fost principalele motoare de creștere.

Ceasul Octo Finissimo Ultra a doborât un nou record de subțirime. Chaumet a avut un an bun și a sărbătorit natura cu expoziția „Végétal” de la Paris. Fred a înregistrat o creștere puternică și a lansat prima sa expoziție retrospectivă la Palais de Tokyo din Paris. În sectorul orologeriei, TAG Heuer a dezvăluit, printre alte inovații, Carrera Plasma, o fuziune avangardistă între orologerie și diamantele cultivate în laborator. În calitate de cronometror oficial, Hublot s-a bucurat de o vizibilitate puternică în timpul Cupei Mondiale de Fotbal 2022. Zenith a continuat să își extindă distribuția în magazine și online.

Retail selectiv: performanță excelentă a Sephora; DFS a fost afectată de situația sănătății din China

Veniturile din comerțul selectiv cu amănuntul au crescut cu 26% în 2022 (17% pe bază organică). Profitul din operațiunile recurente a crescut cu 48%. Cu o revenire puternică a activității în magazinele sale, Sephora s-a bucurat de o performanță record atât în ceea ce privește veniturile, cât și profitul. Momentul a fost deosebit de puternic în America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu și în majoritatea țărilor din Asia de Sud-Est.

S-au făcut investiții suplimentare în strategia omnichannel a Sephora, pentru a îmbunătăți continuu experiența de cumpărare a clienților săi atât online, cât și în magazine. Rețeaua a continuat să se extindă în special datorită parteneriatului cu Kohl’s în Statele Unite. Afacerea Sephora din Rusia a fost cesionată. DFS a fost în continuare afectată de situația sanitară din China. Destinațiile emblematice din Hong Kong și Macao au avut de suferit în special ca urmare a suspendării călătoriilor interne și a absenței totale a turiștilor, dar abia s-au redeschis în ianuarie.

Le Bon Marché, care înregistrează o creștere puternică, a continuat să dezvolte concepte inovatoare și să beneficieze de revenirea clienților francezi fideli și a călătorilor internaționali.

Încredere în 2023

În condițiile în care luna ianuarie a început bine și în ciuda unui mediu geopolitic și economic incert, LVMH este încrezător în capacitatea sa de a continua creșterea observată în 2022. Grupul își va continua strategia axată pe dezvoltarea mărcilor, susținută de inovație și investiții continue, precum și de o căutare constantă a dezirabilității și calității produselor sale și a distribuției acestora.

Impulsionat de agilitatea echipelor sale, de spiritul antreprenorial al acestora și de prezența sa bine diversificată în toate activitățile și zonele geografice în care sunt localizați clienții săi, LVMH intră în 2023 cu încredere și, încă o dată, își stabilește obiectivul de a-și consolida poziția de lider mondial în domeniul produselor de lux.

În cadrul Adunării Generale din 20 aprilie 2023, LVMH va propune un dividend de 12 euro pe acțiune. Un dividend intermediar de 5 euro pe acțiune a fost plătit pe 5 decembrie anul trecut. Restul de 7 euro va fi plătit la 27 aprilie 2023, scrie LVMH.com.