La Piața Unirii trenurile vin la 6-10 minute, în loc de două minute, timpul obişnuit la o oră de vârf, lucru care a dus la aglomerarea staţiilor.
„Metrorex informează publicul că astăzi, 26 martie a.c., la ora 08:15, pe Magistrala 2, s-a produs o defecţiune la trenul de metrou ce mergea spre Pipera. Călătorii aflați în tren au fost debarcați în stația Piața Victoriei 1, în condiții de siguranță și au fost preluați de celelalte trenuri pentru continuarea călătoriei. În acest moment, circulația trenurilor de metrou se desfășoară cu dificultate. În cel mai scurt timp, se va circula conform graficului”, arată un comunicat transmis de Metrorex.
De altfel, în ultima perioadă, au avut loc mai multe probleme tehnice pe actualele magistrale.
Trenul era Bombardier
Potrivit informațiilor lansate în mass-media, trenul cu probleme ar fi fost produs de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Asocierea a fost făcută deoarece această magistrală este de obicei deservită de trenurile producătorului spaniol, CAF. În realitate, trenul defect a fost un vehicul produs de firma Bombardier, trenuri care rulează pe Magistrala 2 împreună cu garniturile CAF.
CAF este una dintre cele mai mari companii spaniole, producător la nivel mondial de vehicule feroviare și lider în fabricarea și furnizarea de echipamente de înaltă tehnologie și maximă fiabilitate. Compania, cu sediul în orașul Beasain, Guipúzcoa (Țara Bascilor, Spania), este listată la Bursa din Madrid. CAF are un portofoliu diversificat de produse de material rulant proiectate folosind tehnologie proprie și personalizate pentru a răspunde cerințelor fiecărui operator feroviar. CAF produce trenuri de mare viteză (Oaris), trenuri regionale, trenuri de călători, metrouri, tramvaie, metrouri ușoare și locomotive. Totodată, CAF este lider în tehnologia sistemelor fără catenare.
Metrorex, regia care administrează metroul bucureştean, a lansat licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului, parte din Magistrala 5. Prin contract, Metrorex vrea să cumpere 13 trenuri în trei ani şi jumătate de la semnare şi apoi mai poate cere încă 17, în maximum şapte ani de la semnare. Valoarea estimată a contractului pentru cele 30 de rame noi este de 1,2 miliarde de lei (255 milioane de euro), ceea ce înseamnă 8,5 milioane de euro pe bucată.
Lucrările la Magistrala 5 de metrou ar urma să fie finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, însă noua linie de metrou riscă să nu fie deschisă nici în acest an, dacă instanța de judecată nu va lua o decizie în cazul contestațiilor depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului.