ZebraPay, compania care furnizează în sistem de franciză primele terminale de plată instant din România, estimează că media încasărilor zilnice pentru fiecare aparat va ajunge la 100 de euro până la finele acestui an.

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de plăţi la terminale instant, oficialii ZebraPay preconizează că în următorii 3 ani media încasărilor zilnice va ajunge la 150 de euro pentru fiecare aparat.

„În acest sens avem în plan să menţinem trendul de dezvoltare al business-ului în raport cu piaţa, prin instalarea continuă de noi terminale”, a declarat Radu Ciorbea, Directorul General al ZebraPay. Astfel, până la sfârşitul acestui an reţeaua ZebraPay va cuprinde peste 1.000 de terminale, pentru ca în următorii 5 ani să ajungă la 7.800 de astfel de aparate în întreaga ţară.

Noua tehnologie de plată va veni în întâmpinarea utilizatorilor de cartele telefonice prepaid şi a celor care doresc o metodă simplă şi rapidă de plată a facturilor de utilităţi. “Ponderea încasărilor prin terminalele ZebraPay va fi asigurată în proporţie de 80% de reîncărcările prepaid iar diferenţa de 20% va fi acoperită de plata facturilor, vânzarea de bilete sau de alte produse”, apreciază Ciorbea.

ZebraPay mizează pe o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro în 2010

Potrivit estimărilor ZebraPay, în acest moment, în România media încărcărilor de cartele telefonice este de 5 euro lunar, pe o piaţă prepaid care va ajunge în 2010 la 1 miliard de euro. Nici piaţa de utilităţi nu este de neglijat, ea având o valoare de 5,8 miliarde de euro.

Oficialul ZebraPay consideră că, şi în ceea ce priveşte plăţile la terminalele instant, România este o piaţă de cash: „Preconizăm că 80% dintre românii care vor folosi terminalele noastre vor alege plata cash, doar 20% fiind ponderea plăţilor cu cardul.

Radu Ciorbea a mai declarat că piaţa terminalelor de plată se află încă la început de drum, românii având nevoie de o perioadă de acomodare şi de înţelegere a simpliţăţii şi rapidităţii noii tehnologii de plată. “În acest moment terminalele de plată sunt o noutate în  România, precum în urma cu câţiva ani au fost şi ATM-urile”, a afirmat acesta.

De la instalarea primelor aparate la finele lunii trecute, ZebraPay a întâmpinat un feed-back pozitiv din partea utlizatorilor, aceştia fiind încântaţi de aplicaţia intuitivă a acestora, de timpul scurt de procesare a tranzacţiei, de circa 6 secunde, şi de accesibilitatea non-stop a serviciilor.

Pentru anul în curs ZebraPay mizează pe o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, pentru ca în cinci ani business-ul companiei să depăşească 420 de milioane de euro.