S-a deschis al doilea centru RetuRO
În acest loc, se vor efectua operațiuni de numărare, sortare și expediere către procesul de reciclare a doar recipientelor de băuturi returnate de către consumatori prin intermediul Sistemului de Garanție-Returnare, recunoscute prin codul de bare specific și logo-ul „Ambalaj cu garanție”.
Cu o suprafață de aproximativ 4.400 de metri pătrați, centrul RetuRO din Giarmata este echipat cu tehnologii avansate destinate procesării ambalajelor. Deschiderea acestui centru reprezintă nu doar o extindere a capacității de gestionare a deșeurilor, ci și o oportunitate de creare a locurilor de muncă durabile, cu 32 de angajați ce activează în două schimburi în această facilitate de colectare.
„Inaugurarea celui de-al doilea centru de sortare și numărare RetuRO reprezintă mai mult decât o deschiderea unei noi unități de colectare a ambalajelor; este vorba despre consolidarea angajamentului nostru de a remodela peisajul reciclării din România. Obiectivul RetuRO este de a face reciclarea accesibilă fiecărui român, integrată cu ușurință în activitatea cotidiană. De la lansarea oficială a Sistemului de Garanție-Returnare în România, pe 30 noiembrie, am fost martorii unei integrări treptate a ambalajelor SGR în magazinele de retail. Producătorii și importatorii au trecut, deja, la producerea exclusivă de ambalaje SGR, în timp ce comercianții au comandat primele kit-uri de colectare și se pregătesc să accepte ambalajele goale de la consumatori, pe care, apoi, RetuRO le va colecta din magazinele lor.
Dar acesta este un obiectiv pe care nu-l putem realiza singuri. Vrem să ne reafirmăm angajamentul față de mediu și îi chemăm pe toți românii să se alăture acestui efort colectiv pentru a construi împreună un viitor mai verde pentru țara noastră”, spune Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO.
Sistemul de Garanție-Returnare aduce provocări și progrese
Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, a subliniat că, la doar 2 luni de la lansare, Sistemul de Garanție-Returnare aduce cu sine atât provocări, cât și progrese remarcabile în efortul comun:
- de a promova reciclarea
- de a reduce impactul poluării prin ambalaje asupra mediului înconjurător
- de a îndeplini țintele europene impuse pentru reciclare
Fechet a menționat că statul român și-a îndeplinit datoria în ceea ce privește implementarea SGR. Noua fabrică reprezintă o dovadă că și sectorul privat își asumă cu seriozitate și responsabilitate rolul său.
El a evidențiat capacitatea centrului de a procesa aproximativ 8 milioane de ambalaje pe lună.
Fechet a menționat că, în România, se implementează al doilea cel mai mare sistem de Garanție-Returnare din Europa. Se ia, așadar, exemplul Germaniei. Această țară procesează 18 miliarde de ambalaje pe an.
Ministrul a menționat că SGR va deveni un exemplu de bună practică pentru guvernele din întreaga lume. Acesta este cel mare sistem de acest tip în care întregul proces este centralizat. El a subliniat rolul esențial al comercianților în această ecuație, precizând că aceștia asigură coeziunea și funcționalitatea întregului lanț și că rolul lor nu se rezumă doar la aspectele comerciale, ci garantează succesul acestui proiect național orientat către sustenabilitate.
„La doar 2 luni de la lansare, constatăm că Sistemul de Garanție-Returnare aduce cu sine atât provocări, cât și progrese remarcabile în efortul nostru comun de a promova reciclarea, de a reduce impactul poluării prin ambalaje asupra mediului înconjurător și de a ne asigura că atingem țintele europene impuse pentru reciclare. Așa cum am subliniat anterior, statul român și-a îndeplinit datoria în ceea ce privește implementarea SGR, iar această nouă fabrică este încă o dovadă că și sectorul privat își asumă cu seriozitate și responsabilitate rolul său.
Capacitatea acestui centru de a procesa aproximativ 8 milioane de ambalaje pe lună evidențiază importanța și necesitatea unor astfel de inițiative. Este important de menționat că, în România, cu cele aproximativ 7 miliarde de ambalaje pe care ne dorim să le recuperăm, anual, de pe piață, implementăm al doilea cel mai mare sistem de Garanție-Returnare din Europa, urmând exemplul Germaniei, care procesează 18 miliarde de ambalaje pe an.
SGR va reprezenta un exemplu de bună practică pentru guvernele din întreaga lume, fiind cel mai mare sistem de acest tip în care întregul proces este centralizat. Comercianții sunt o verigă esențială în această ecuație. Ei asigură coeziunea și funcționalitatea întregului lanț. Rolul lor nu se rezumă doar la aspectele comerciale; ei sunt cei care garantează succesul acestui proiect național orientat către sustenabilitate”, spune și Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
La centrul RetuRO din Giarmata vor fi aduse:
- atât ambalajele de băuturi colectate manual
- cât și cele colectate automat prin intermediul echipamentelor de tip RVM
În viitorul apropiat, RetuRO va dezvălui și alte locații strategice pregătite pentru susținerea Sistemului Garanție-Returnare, subliniind angajamentul companiei pentru extinderea rețelei și dezvoltarea infrastructurii pentru un viitor mai durabil.