Un nou drum apare în România. Șoferii scapă de traficul infernal: E la final de execuție

sosea drum

SURSA FOTO: Pexels

Un nou drum apare în România. Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași a anunțat pe pagina sa de Facebook că sunt în desfășurare ultimele lucrări la Varianta Ocolitoare Bârlad, proiect care a ajuns la un stadiu de implementare de aproximativ 99%.

Un nou drum apare în România. Șoferii scapă de traficul infernal: E la final de execuție

Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași a informat pe pagina sa de Facebook că Varianta Ocolitoare Bârlad se află în faza finală de execuție, cu lucrările realizate în proporție de aproximativ 99%

În același timp, conform DRDP Iași, se desfășoară lucrări de instalare a parapetului metalic de protecție pe bretelele de legătură dintre DN 24 și Varianta Ocolitoare Bârlad, proiect aflat acum în etapa finală de execuție.

,,Continuă lucrările de montare a parapetului metalic de protecție pe bretelele de legătură dintre DN 24 și Varianta Ocolitoare Bârlad, proiect aflat în etapa finală de execuție.

 Lungime traseu: 11,28 km

 Antreprenor – asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X – Way Infrastructure SRL – SC Concelex SRL

 Valoare contract: 132.050.652,68 lei, fără TVA ”a scris Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași, pe Facebook

Contract de 132 de milioane de lei

Contractul, având o valoare de 132 milioane de lei, a fost semnat în 2018 și inițial trebuia finalizat în 2022. Totuși, proiectul a întâmpinat blocaje și a fost reluat ulterior prin implicarea unui nou constructor în asociere.

Centura Bârlad se întinde pe o lungime de 11 kilometri. Contractul pentru această lucrare a fost semnat în 2018, dar a întâmpinat dificultăți în 2022, când era realizat doar în proporție de 30%, deoarece constructorul principal, Tehnic Assist, nu a mai putut continua lucrările. Proiectul a fost reluat și salvat prin implicarea constructorului Concelex. Centura Bârlad, situată pe traseul DN 24 Tișița – Vama Albița (cel mai important punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova), avea termenul de finalizare inițial stabilit pentru 2022.

Obiectivul principal al proiectului de construcție a variantei de ocolire Bârlad este de a crea o legătură între infrastructura existentă de drum național, redirecționând traficul de tranzit în afara localității.

La sfârșitul lunii iunie, Mugurel Laicu, directorul DRDP Iași, a declarat pentru Vremea Nouă: „Proiectul Variantei Ocolitoare Bârlad a ajuns la un stadiu fizic de implementare de aproape 99% și va fi dat în trafic până la jumătatea lunii august.”

“Implementarea proiectului Varianta de Ocolire Bârlad alături de alte proiecte de infrastructură rutieră din Moldova, va conduce la îmbunățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE. (…) ” a completat acesta