Un nou drum de mare viteză în România. Când ar putea fi dat în circulație

Drumul Expres Craiova-Piteşti

SURSA FOTO: Facebook, Cristian Pistol

Lucrările la ultimele două tronsoane ale drumului expres Craiova - Pitești avansează spectaculos. Lucrările la șosea au început acum 5 ani.

Drumul Expres Craiova – Pitești se conturează tot mai vizibil. Când vom circula pe el

Lucrările la tronsoanele 1 și 4 ale viitorului drum expres Craiova – Pitești avansează rapid în ultimele săptămâni. Acest drum este extrem de important pentru infrastructura din țară și va aduce beneficii semnificative pentru mobilitatea și conectivitatea regională.

Fiind primul drum expres aflat în execuție în România, acest proiect reprezintă un pas important în modernizarea și dezvoltarea infrastructurii rutiere din țară. Lungimea totală a traseului Pitești – Slatina – Craiova, de 121,18 kilometri, va facilita transportul eficient între aceste orașe și va contribui la creșterea economică și socială a regiunilor traversate.

Faptul că lucrările au început în urmă cu cinci ani, în 2019, și că avansează acum în ritm susținut este o veste încurajatoare pentru toți cei implicați în acest proiect și pentru populația care va beneficia de infrastructura modernizată.

Tronsonul 1 (Craiova-Robănești) al viitorului drum expres are o istorie atât de nefericită. Deși este cel mai scurt dintre cele patru tronsoane, cu o lungime totală de 17,7 kilometri, acesta a întâmpinat dificultăți majore încă de la începutul lucrărilor.

În ciuda începutului promițător, marcat de Liviu Dragnea în mod simbolic, tronsonul a fost aproape abandonat de primul constructor, firma italiană Tirrena Scavi, care nu a reușit să îndeplinească angajamentele contractuale. După rezilierea contractului de către CNAIR, o asociere de firme din România și Turcia a preluat lucrările în toamna lui 2023, iar acum stadiul lucrărilor este de aproximativ 69%, conform reprezentanților CNAIR.

În ceea ce privește tronsonul 4, cuprins între Colonești și Oarja/Cătanele (31,82 kilometri), este îmbucurător să aflăm că lucrările au avansat. Este important ca autoritățile să continue să monitorizeze și să sprijine progresul acestor lucrări pentru a asigura finalizarea în timp util și pentru a oferi beneficiile așteptate ale acestei infrastructuri importante pentru regiune.

„Stadiul lucrărilor la tronsonul 4 a ajuns la aproape 49%. Antreprenorii ce execută lucrările la tronsoanele 1 și 4 și-au asumat punerea în trafic până la finalul acestui an. Iar dacă termenele vor fi respectate, ar trebui să se circule pe tot drumul expres Craiova-Pitești până la finalul lunii decembrie 2024”, au declarat pentru „Adevărul” oficiali din cadrul CNAIR.

Proiectul a costat 4,9 miliarde lei

Informațiile despre progresul și caracteristicile tronsoanelor din drumul expres Craiova – Pitești sunt impresionante și indică un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii rutiere din regiune:

  • Tronsonul 1 (Craiova-Robănești), deși a avut o istorie nefericită, acum are lucrările în desfășurare, cu o valoare contractată de 439,29 milioane lei fără TVA, finanțată din fonduri europene nerambursabile.
  • Tronsonul 4 (Colonești – Oarja/Cătanele) se ridică la o valoare de 754,92 milioane lei, finanțată și ea din fonduri europene nerambursabile.
  • Tronsoanele 2 (Robănești-Valea Mare) și 3 (Slatina – Colonești) au fost finalizate cu succes în 2022, respectiv 2023, și sunt deja în folosință.
  • Drumul expres Craiova – Pitești va fi dotat cu 75 de poduri și pasaje, 26 de intersecții denivelate fără acces, trei baze de întreținere și deszăpezire, patru spații de servicii și patru parcări de scurtă durată.
  • Valoarea totală a proiectului este de 4,9 miliarde lei, din care 4,1 miliarde lei reprezintă valoarea eligibilă finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Aceste investiții masive în infrastructura rutieră vor aduce beneficii semnificative pentru mobilitatea și conectivitatea regională, contribuind la creșterea economică și socială a zonelor traversate.