S-a lansat licitația pentru drumul expres Arad-Oradea
Anunțul a fost făcut în cadrul unei conferințe de presă.
“Astăzi, lansăm în licitaţie Arad – Oradea. Este drumul expres Arad – Oradea, 120 de kilometri, trei loturi. Mulţumesc colegilor din CNAIR fiindcă au reuşit să termine toată documentaţia şi nu a fost simplu, pentru că a fost preluată de la Consiliul Judeţean. Este direct execuţie. Suntem cu trei loturi, pe 120 de kilometri”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat că dorește ca axa Nord-Sud de la Gdansk la Salonic să nu ocolească România.
“Ţin foarte mult ca această axă Nord – Sud, care pleacă de la Gdansk la Marea Baltică şi se termină la Salonic să nu ocolească România. Iar cel mai drept drum şi cel mai scurt este Gdansk – Varşovia – Cracovia – Kosice, în Slovacia – Debrecen – Oradea – Arad – Timişoara – Moraviţa – Pancevo – Belgrad – Salonic. E foarte important şi suntem contracronometru din acest punct de vedere, astăzi facem un pas important şi sper ca în această primăvară, undeva în mai, iunie, când se termină şi acei paşi obligatorii cu autorizaţia de mediu, să lansăm şi Timişoara – Oraviţa şi atunci am închis tot ceea ţine de partea română. E un pas important, mă aştept să vină constructori importanţi, care să termine şi acest drum expres într-un timp rezonabil”, a spus el.
Drumul expres Arad-Oradea conecta nordul Europei cu sudul său
Amintim că marți, pe 13 februarie, Sorin Grindeanu a comunicat că se apropie de începerea lucrărilor pentru construcția drumului expres ce va conecta nordul Europei cu sudul acesteia. Proiectul se referă la drumul expres Arad-Oradea.
România se pregătește să primească una dintre cele mai importante artere rutiere de pe continent. Potrivit declarațiilor lui Sorin Grindeanu, demararea lucrărilor la drumul expres Arad-Oradea este tot mai iminentă. Acest tronson va facilita conexiunea dintre nordul și sudul Europei, traversând teritoriul României. În contrast, alte țări europene beneficiază deja de rețele extinse de autostrăzi, în timp ce România rămâne în urmă din acest punct de vedere.
Grindeanu a subliniat importanța acestei autostrăzi în crearea unei conexiuni vitale între nordul și sudul continentului nostru.
„Un proiect important pentru tot ce înseamnă legarea nordului Europei de sudul Europei. Săptămâna viitoare, probabil, CNAIR-ul va lansa în licitație Arad-Oradea. Legătura Nord-Sud se face Gdansk, adică de la Marea Baltică până la Salonic, la Marea Egee, se face Gdansk – Varșovia – Cracovia – Košice, în Slovacia, – Debrecen, Ungaria, – Oradea – Arad – Timișoara – Moravița – Belgrad – Salonic. Ăsta e cel mai scurt drum. Săptămâna viitoare se lansează în licitație Arad – Oradea, care trebuie să se continue în sud cu Timișoara – Moravița”, a explicat ministrul Transporturilor.
Drumul expres va avea patru benzi de circulație
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime totală de 120,1 kilometri și va fi echipat cu patru benzi de circulație. În plus, în cadrul proiectului sunt incluse și construirea unor segmente adiționale. Acestea includ un drum de legătură către orașul Salonta din județul Bihor, în lungime de 5 kilometri, un alt drum de legătură către Arad, cu o lungime de 3 kilometri, și un drum de legătură către punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), cu o lungime de 9,85 kilometri. Astfel, lungimea totală a întregului traseu va fi de 138 de kilometri.
Lucrările vor fi împărțite în trei sectoare distincte: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Conform Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a proiectului este de aproximativ 10,7 miliarde de lei, TVA inclus.
Suma deja achitată de cele patru autorități implicate în proiect va fi recuperată din fonduri europene. Aceste autorități includ Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad.