Ar fi urmat să fie şi cea mai amplă fuziune din istorie, din care să rezulte cel mai mare concern militar, aeronautic şi aerospaţial din lume. N-a fost să fie.
Cele trei ţări participante n-au vrut să fie. N-a vrut, în primul rând, Berlinul. Germania ar fi urmat să coopereze cu Franţa şi concernul britanic BAE, iar Londra s-a opus categoric perpetuării unei abordări preponderent etatiste, favorizate de francezi şi germani, în timp ce Germania s-a temut că va pierde locuri de muncă.
Realizarea proiectului ar fi fost, pentru europeni, extrem de salutară întrucât ar fi amplificat sensibil eficienţa structurilor industriei militare, aeronautice şi aerospaţiale ale Bătrânului Continent, sporind enorm şi competitivitatea europeană într-un domeniu copios dominat de americani. Şi Thomas Enders, şeful EADS, ar fi vrut fuziunea. Germanul Enders s-a arătat dezamăgit de insuccesul proiectului trilateral. Iar unul din purtătorii de cuvânt ai concernului său a atribuit Berlinului răspunderea pentru eşecul negocierilor vizând fuziunea.
Guvernul federal a refuzat să adopte o poziţie în această privinţă. Ministrul german al apărării, Thomas de Maiziere, s-a rezumat la o declaraţie laconică, potrivit căreia nu ar împărtăşi opinia celorlalte ţări participante care au afirmat că Germania ar fi de vină pentru că fuziunea nu se va mai produce.
Presa germană s-a arătat în schimb mai locvace şi mai critică. De la stânga la dreapta spectrului politic, editorialiştii germani au regretat şi denunţat ceea ce mulţi consideră a fi contribuţia decisivă a oficialităţilor de la Berlin la naufragiul tratativelor. De altfel, secretarul de stat german, Peter Hintze, coordonator al domeniului aeronauticii şi astronauticii, s-a arătat, ca vechi adversar al fuziunii, uşurat. Hintze a elogiat "prezervarea independenţei EADS".
La rândul său, preşedintele Franţei, Francois Hollande, a admis că Parisul a pus condiţii privind locaţiile mega-concernului proiectat, dar a refuzat să atribuie eşecul constituirii lui politicienilor francezi, germani şi britanici. Potrivit lui, nereuşita ar fi fost consecinţa unei decizii a întreprinderilor care urmau să se contopească.
În realitate lucrurile nu stau chiar aşa. Partea leului din responsabilitate revine tocmai claselor politice din cele trei ţări, care nu s-au putut înţelege asupra gradului de independenţă a proiectatei super-întreprinderi.
mai multe, pe DEUTSCHE WELLE
Un nou eşec european: Ar fi urmat să spargă toate recordurile
13 octombrie 2012, 10:25
Ultima modificare în 13 octombrie 2012, 13:25
Ar fi urmat să spargă toate recordurile imaginabile în materie de complex militaro-industrial. Ar fi urmat să aducă Europei mari beneficii...
Etichete:
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Scheușan, Electromagnetica: ”Ne aflăm în plină revoluție a sistemelor de iluminat”
- O treime din AC Milan e de vânzare. Un fond de investiții din Qatar este interesat
- Cehii vând avioane de luptă în valoare de 1 mld. USD Irakului
- 11 firme româneşti sunt interesate de exportul pe pieţele din Kuwait şi Emiratele Arabe Unite
- UPDATE Dumitru Prunariu, Dan Pascariu şi Lucian Isar, numiți în CA al Tarom
- Euro Insol analizează modalităţile de finanţare pentru relansarea proiectului Tarniţa-Lăpuşteşti
- Businessul românesc se teme de 2013
- Managementul sistemului de termoficare al Bucureştiului va fi concesionat unui operator privat
- Ce societăţi româneşti se numără printre cele mai mari 10 companii din S-E Europei
- Vodafone România permite plata în rate a telefoanelor şi tabletelor, prin carduri de credit