„H&M îşi continuă expansiunea în România. După mai mult de un an de prezenţă pe piaţa românească, suntem foarte mulţumiţi de rezultate”, a declarat a Ewa Jarzemska, marketing & PR manager în cadrul H&M.

Într-un singur an – 2011, H&M a inaugurat șase magazine, la fel de multe ca Zara în șase ani. (Tehnic vorbind, principalului rival la nivel global, brandul spaniol Zara, din portofoliul Inditex, este prezent aici din 2004 (prin franciză, abia la sfârșitul lui 2007 Inditex a intrat în nume propriu) și număra, la sfârșitul lui 2010, 11 magazine, adică exact câte avea H&M la sfârșitul lui anului trecut).

H&M a vândut, în perioada decembrie 2011 – februarie 2012, în România, de circa 14,4 mil. euro, potrivit raportului financiar al H&M. Dacă se va menține nivelul încasărilor, H&M ar putea încheia anul cu vânzări de peste 50 de milioane de euro.

În România se vinde anual modă de 2 mld. euro – aici intrând deopotrivă îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini. În această estimare nu sunt luați în calcul „lohniști“ – cei care produc, sub contract, pentru branduri internaționale. În privința producătorilor români, se vor­bește de două mari categorii.

Principalii competitori ai H&M pe piaţa locală sunt Zara, C&A, New Yorker, Mango (operat în România de Solmar Grup), New Look, Camaïeu, Takko, Kiabi sau Debenhams (adus aici de divizia de fashion a Grupului RTC).