Penny deschide primul său magazin autonom în București
În București s-a deschis un nou magazin autonom, parte a lanțului de supermarketuri Penny, situat pe Bulevardul Iuliu Maniu. Acesta aduce o inovație semnificativă în experiența de cumpărături, eliminând necesitatea scanării produselor la casă.
Clienții pot adăuga produsele dorite direct în coș și plătesc la final, totul fiind gestionat automat de un sistem avansat de camere smart.
„Ducem experiența cumpărăturilor la următorul nivel. În primul magazin complet autonom Penny, intri, îți rezolvi rapid lista de cumpărături și plătești la final, fără să petreci timp la casa de marcat. Alege-ți produsele preferate din selecția noastră și pune-le fără griji direct în sacoșa ta, pentru că articolele sunt scanate automat, prin intermediul unui sistem de camere smart, amplasate în magazin”, au declarat reprezentanții Penny.
Un avantaj al acestui sistem este posibilitatea de a returna produsele la raft, acestea fiind scăzute automat de pe bon. Chiar dacă produsele nu sunt plasate exact la locul lor, sistemul își menține funcționalitatea, asigurând că produsele neadăugate nu apar pe bon.
Auchan deschide un astfel de magazin tot în Capitală
Retailerul francez Auchan a anunțat, de asemenea, deschiderea unui astfel de magazin autonom tot în București. Retailerul francez preciza că magazinul va fi lansat sub brandul Auchan GO.
Cei care vor cumpăra din acest loc își vor scana cardul la intrare și își vor introduce numărul de telefon. Mai mult, nu va fi necesară scanarea produselor.
Magazinul este echipat cu camere de supraveghere specializate și cu senzori pe rafturi, care lucrează împreună pentru a colecta date despre fiecare interacțiune cumpărător-produs realizată în magazin. Coșul de cumpărături digital va fi generat în timp real pentru a permite un control fără întreruperi la ieșire.
Plata se face automat imediat după ce clientul părăsește magazinul, o chitanță digitală fiind apoi trimisă direct pe telefonul acestuia.
Conceptul Auchan GO nu este unul nou, fiind implementat și în alte țări. Polonia este una dintre țările în care conceptul a fost pus în practică pentru cumpărători.
Fostul șef ANPC consideră că este o practică comercială abuzivă
Însă, fostul șef al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu privește cu ochi buni acest tip de magazin autonom.
„Dacă aș fi acum șef la ANPC m-aș uita foarte atent. Mi se pare totuși o practică comercială abuzivă. Există un anumit mod în care să nu poți să intri și să ieși din magazin decât făcând o anumită spirală.
Într-un magazin foarte mare să te duci să te întorci la raft n-o mai faci. Și atunci, cu produsul acela dorit mai mult sau mai puțin rămâi. Eu m-aș uita cu foarte mare atenție. Pare a fi o practică abuzivă și cu asta am spus tot”, a zis el pentru Antena 3 CNN.
Nici omul de afaceri Cornel Tăbăcaru nu vede cu ochi buni aceste magazine.
„Eu, de regulă o iau, și o las prin magazin că sunt băieții ăia pe acolo, care le iau, le așază. Să mă duc să o pun înapoi exact de unde am luat-o? Nu! Eu nu.
A doua problemă pe care am văzut-o e că omul a ieșit afară, s-a uitat pe nota de plată din telefon, unde banii au și dispărut și a zis n-am luat eu ienibahar, uite aici coșul că n-am luat. Că l-o fi băgat în buzunar între timp, e treaba lui, și cheamă securitatea și îi arată coșul și vede că nu e nimic”, a spus el.