Se deschide un magazin complet automatizat în Capitală

Auchan, un important retailer, va lansa în scurt timp primul magazin fără casieri și case de marcat din România. Plata produselor se va face exclusiv cu cardul.

Retailerul francez va lansa magazinul sub brandul Auchan GO. Este primul magazin complet automatizat lansat pe piața locală. Acesta nu va avea case de marcat, se va putea plăti exclusiv cu cardul și va fi deschis în București în luna aprilie.

Cei care vor cumpăra din acest loc își vor scana cardul la intrare și își vor introduce numărul de telefon. Mai mult, nu va fi necesară scanarea produselor.

Magazinul este echipat cu camere de supraveghere specializate și cu senzori pe rafturi, care lucrează împreună pentru a colecta date despre fiecare interacțiune cumpărător-produs realizată în magazin. Coșul de cumpărături digital va fi generat în timp real pentru a permite un control fără întreruperi la ieșire.

„Spațiul este dotat cu peste 70 de camere și 3.000 de senzori, pentru că este despre digitalizarea 100% a unui magazin fizic. Cu aceste tehnologii, vom ajunge să avem date despre interacțiunea consumatorilor cu fiecare produs în parte, date tranzacționale, date despre parcursul clienților. Toate acestea ne vor permite să înțelegem comportamentul și parcursul clientului, iar asta va ajuta la luarea deciziilor în timp real. Ajungem să avem date la secundă în legătură cu comportamentul clienților în magazin”, a declarat Teodor Șerban, director în cadrul retailerului.

Plata se face automat imediat după ce clientul părăsește magazinul, o chitanță digitală fiind apoi trimisă direct pe telefonul acestuia.

Sursă: Dreamstime

Conceptul Auchan GO nu este unul nou, fiind implementat și în alte țări

Auchan a deschis primul magazin Auchan Go din Franța în septembrie 2021, în campusul școlii de afaceri Edhec din orașul Croix, situat în nordul Franței. Anterior, grupul francez a experimentat deja formatele de supermarketuri stand-alone în China, cu sigla Auchan Minute.

De asemenea, Polonia este una dintre țările în care conceptul a fost pus în practică pentru cumpărători. În Polonia oferta include o gamă de peste 500 de produse, printre care amintim mâncăruri gata preparate, sandvișuri și iaurturi.

Planurile pentru România vizează deschiderea a aproximativ 40 de magazine sub acest format în următorii ani.